Ondertitels van DivX wijzigen op DVD-Speler.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
We hebben nu een DVD-Speler die ook DivX aankan.
Als ik de ondertitels als .srt brand kiest de speler automatic een standaart grote,lettertype & kleur.
Hoe kan ik deze wijzigen?
Speler ondersteund de volgende ondertitel formaten: .smi .srt .sub .psb .txt .ass
 
In je handleiding lezen. Wij kunnen niet van elk merk weten hoe je het één en ander moet aanpassen natuurlijk...
 
Ik ben bang dat je het niet kunt aanpassen. Als ik me goed herinner zit het lettertype en grote in het SRT bestand verwerkt.
 
Ik vermoed dat wat Crash zegt het dichtstbij komt, met mogelijk de nuance dat een .srt bestand m.i. slechts een Excel bestandje is (zonder kleur / letter-opmaak) Ik vermoed dat het progje waarmee je het e.e.a. samenvoegt en brandt, een bepaalde standaard instelling heeft en dat je dáár het e.e.a. moet veranderen / instellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of een brandprogramma de SRT aan kan passen, kan het mis hebben. Het erg langeleden dat ik met DivX en ondertitels bezig was. Pak nu alleen nog maar DVD's met ondertitels.:p
 
Laat ik het nuanceren: met brandprogramma bedoelde ik niet letterlijk een progje dat een film en een .srt van hdd naar DVD brandt, want dan zou de ondertiteling nooit "automatisch" zichtbaar worden, maar slechts als data file op de DVD terecht komen.

Met progje bedoel ik eigenlijk meer een utility die tegelijkertijd zorgt voor het integreren van de subs (hard of zacht)
Ik nam / neem aan dat dat eigenlijk net zo vanzelfsprekend was als dat de zon niet opkomt, maar de aarde draait.............. :p

Nog anders gezegd? Softwarematig zal "Iets / iemand" tegen de DVD en de .srt moeten "zeggen", dat ze samen een deuntje moeten gaan zingen (en nog synchroon ook), uit zichzelf zullen ze niet gaan lopen als ze letterlijk alleen maar door een brandtool als data naar DVD worden weggeschreven.
 
Laatst bewerkt:
ik had het zelfde probleem met een aristona, kon geen oplossing vinden, k brand mijn dvdtjes nu meestal gewoon als dvd bestand... dan heb je normale ondertiteling (staat genoeg op internet), het kost natuurlijk wel meer tijd dan de film als data branden maarja...

ps. srt is een heel simpel bestand. dit krijg je als een srt bestand met kladblok opent:

1
00:01:09,645 --> 00:01:12,605
M vindt het niet erg dat je wat bijverdient.

2
00:01:13,060 --> 00:01:16,043
Zij had alleen gewild dat het niet
met de verkoop van geheimen was.

3
00:01:24,687 --> 00:01:28,267
Als dit toneelspel angst moet aanjagen,
heb je een verkeerd persoon gekozen.

4
00:01:30,386 --> 00:01:34,414
Als M overtuigd was van mijn schuld,
had zij een dubbel 0 moeten zenden.


volgensmij zitten in ssa bestanden wel opmaak instellingen, maar mijn dvd speler kan die nniet herkennen... staat wel in boekje dat het moet kunnen:S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan