geluidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudbreda

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
16
hallo allemaal

ik heb een geluidsprobleem
en ben op zoek naar jullie hulp!

ik heb een packardbell b5650 laptop.met een realtek 67 videokaart erin
ik heb ook een samsung lcd tv 40 inch...

vanuit mijn laptop loopt een VGA kabel naar de tv,waardoor ik mijn tv als beeldscherm voor me pc gebruik.
nu heb ik al een keer eerder tips gevraagd,maar mijn probleem is dat ik Geen Geluid krijg op mijn tv.

ik heb een kabel gekocht die als hoofdtelefoonaansluiting in mijn laptop gaat, en verloopt naar een rood en witte tulp kabel. die heb ik een een scartaansluiting gedaan(waar in EN output opzit) maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.

de instellingen in de tv , EN in de laptop zijn allemaal nagelopen eigenlijk.
misschien dat het probleem zit dat de tv het geluid niet kan'' hebben''...dus dat ik misschien een versterker en tuner nodig zou hebben? ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten, heb eigenlijk volgens mij inzien alles geprobeerd..

zou iemand me verder kunnen helpen misschien?

BVD!!

Ruud
 
Wat je eerst moet weten is of er werkelijk geluid uit de PC komt via jouw kabeltje.
Vaak zit er ergens een verborgen draaipotmetertje die dicht staat.

Als je ergens een versterker hebt staan met een audio-ingang, sluit je PC daar eerst eens op aan om zeker te zijn dat er signaal op de tulp stekkertjes staat.

Als dit het geval is en je hebt nog geen geluid, zou je in de instellingen van je TV kunnen gaan zoeken. Ook even nagaan of je een extern audio signaal op jouw TV kan aansluiten. ( meestal wel )
 
hoi loonytune!
dankjewel voor je reactie , ik zal proberen te advies te gaan omschrijven.

je vraagt of er een werkelijk geluid uit de pc komt..dat is het geval, ik heb er een koptelefoon op aangesloten, en daar komt geluid uit..

verder ben ik niet in het bezit van een versterker(ik denk dat ik die nodig heb) want ook in de instellingen van de tv gaat het niet. er zit een extern audiosignaal in de tv,maar nog werkt het niet .


ik heb het ook geprobeerd om in me laptop een ''jack'' stekkertje te doen( ingang koptelefoon) en wat verloopt naar rood/wit tulp. die heb ik in een verstelbare scart aansluiting gedaan,zo eentje die je op out en op input kan zetten,maar dan nog komt er geen geluid.

misschien wat aanvullende informatie:
samsung lcd tv 40 inch type le40s62
packard bell laptop b5650

ik hoop dat je me verder zou kunnen helpen...mvgr ruud
 
Je zou eens alleen de tulpstekkertjes in de TV moeten doen en dan met je vinger de tip aanraken van de minijack.
Als het volume van de tv aan staat, zal je een licht brom of kraak moeten horen uit de tv.

Als de minijack een metalenbehuizing heeft, moet je deze niet aanraken, maar de plug bij het kabeltje vastpakken.
 
hoi looneytune!!

nou hoe ik het gedaan heb moet ik nog meer zien uit te vinden,maar het WERKT!!
ik ben stikblij!!
iniedergeval hartstikke bedankt voor je tips !!

Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan