Ene machine heeft internet, andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

oktopus

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
11
Ik heb een netwerkje met twee machines, achter een kabelmodem met daarachter een hub. Werkte altijd prima, maar van het ene moment op het andere (na een stroomstoring) heb ik geen internet meer op de ene machine, en nog wel op de andere.

Alle configuraties nagelopen, kabels verwisseld, hub vervangen door een andere, maakt allemaal geen klap uit. Het ligt dus overduidelijk aan de configuratie van de ene machine.

Die is echter exact hetzelfde als de andere, met twee verschillen: het IP adres verschilt (uiteraard), en IP routing staat op enabled ipv disabled.

Het rare is dat het internet het heel eventjes wel doet als je de machine aanzet. Echter, binnen een minuut houdt ie het voor gezien en is er geen enkele connectie meer mogelijk. Dit bevreemdt me zeer.:confused::confused::confused::(

Ik heb ook al de netwerkkaart gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp ook niet. De netwerkkaart staat trouwens gewoon aangemeld als werkend in het apparatenoverzicht van windows, en ook de status van de connectie rapporteert gewoon "connected". Of kan het dan toch zijn dat de netwerkkaart niet deugt?

Iemand enige idee wat hier aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat dank,..
 
Het is heel vreemd dat het ooit probleemloos gewerkt heeft... als je alleen maar een HUB en een modem hebt [dus geen router of switch]. De kabelboer verstrekt meestal maar één IP adres... dus een afwijkend IP adres krijgt geen toegang.... Sommige modems van kabelaars geven bovendien maar toegang aan één MAC adres.....

Het gebruik van een HUB is, ingeval je bestanden wilt delen tussen beide PC's, erg gevaarlijk omdat je dan tegelijkertijd deze bestanden aan het HELE netwerk aanbiedt...

Koop een router [die dingen worden steeds goedkoper]...veiliger, sneller, en geen IP problemen.....
 
sorry

sorry, het is geen hub maar een switch. In een vlaag van verstandsverbijstering en focusen op de configuratie van de pc zelf heb ik het verkeerde woord gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan