via headphones beter geluid krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TdWTdW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
2
Als ik mijn headphone in mijn laptop (of pc) doe, dan valt me het geluidkwaliteit erg tegen. Als ik bijvoorbeeld de oordopjes in mijn discman of mp3 speler doe krijg ik lekker vol geluid, veel bass. Maar wanneer ik ze in mijn laptop doe, niet. Ik kan me niet voorstellen dat in mijn ouwe discman en mp3 speler beter geluids software/hardware zit dan in mijn laptop of pc. Ik heb al zo'n audio enchanger gedownload (srs audio sandbox), hiermee wordt het geluid wel beter en voller, maar nog lang niet zo goed als op mijn mp3 speler of discman. Met gewone boxen heb ik trouwens wel gewoon goed geluid. Weet iemand hoe dit kan en hoe dit verholpen kan worden?

Alvast bedankt
 
Dat heeft waarschijnlijk met de slechte kwaliteit van de geluidskaart te maken.
In heel veel laptops stoppen ze een geluidskaart van een belabberde kwaliteit.

Je kunt dit oplossen door bijvoorbeeld een externe USB geluidskaart aan te schaffen van goede kwaliteit.

Ook kan je eens kijken of je een goede audio player hebt geinstalleerd. Misschien zit daar een grafische equalizer bij waarmee je bepaalde frequenties wat op kan peppen.
 
Met gewone boxen heb ik trouwens wel gewoon goed geluid.
Het ligt dus niet aan je geluidskaart. Je kunt eens in "Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten" kijken of je de juiste ingang voor afspelen van geluid op het tabblad Audio en/of Spraak hebt geselecteerd. Soms heeft de hoofdtelefoon een aparte ingang. Kijk ook op het tabblad Volume bij de onderste knop Geavancerd, daar kun je instellen Hoofdtelefoon of Speakers in een bepaalde opstelling. Probeer daar wat uit.

Probeer ook eens een andere hoofdtelefoon (van iemand lenen?), misschien zijn de specificaties van je eigen hoofdtelefoon net niet geschikt voor je laptop.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt dus niet aan je geluidskaart.

Nahh, je moet het verschil eens horen. Het geluid rechtstreeks uit een laptop en daarna uit een goede externe geluidskaart.

[Even offtopic] Toevallig ga ik vandaag weer eens een symposium doen met vele sprekers en een presentatie met beeld en geluid.
Zeker weten dat ik m'n usb kaartje weer te voorschijn wil toveren om een voor mij acceptabel geluid uit het PA te krijgen zodra de zelf meegenomen Compac o.i.d. uit de laptoptas wordt getoverd.

Maar goed, kijk toch eerst even bij de instellingen zoals @Boeing zegt.
 
Bedankt voor alle reacties! Ik zal vanavond wanneer ik thuis ben bij de instellingen kijken zoals boeing zegt.
 
Met gewone boxen heb ik trouwens wel gewoon goed geluid.
@ Loonytune, had je dit gelezen in de vraag van TS? Er is dus een duidelijk verschil tussen het geluid uit boxen en uit de hoofdtelefoon, daar doelde ik op.

Of jij en ik de geluidskwaliteit uit de boxen ook nog beneden de maat vinden, heeft met het probleem dus niets te maken.;)
 
Laatst bewerkt:
@ Loonytune, had je dit gelezen in de vraag van TS? Er is dus een duidelijk verschil tussen het geluid uit boxen en uit de hoofdtelefoon, daar doelde ik op.

Of jij en ik de geluidskwaliteit uit de boxen ook nog beneden de maat vinden, heeft met het probleem dus niets te maken.;)

OK, dan begrijp ik de vraag misschien niet goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan