Van thuis uit op de pc van het werk geraken. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isabel4

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Berichten
40
Graag zou ik deels van thuis uit werken maar dit gaat pas vlot als ik van thuis op m'n eigen pc op de pc van mijn werk zou kunnen.
Als 'hulp op afstand' mogelijk is moet dit toch ook mogelijk zijn? Maar hoe begin ik daaraan?
 
Dit kan met software zoals CrossLoop .

Ik zou het eerst overleggen met de systeembeheerder op het werk.
 
hulp op afstand?
thuis op msn gaan snel naar je werk rijden en daar op een andere acount op msn gaan, jezelf uitnodigen voor hulp op afstand snel naar huis rijden en hulp accepteren :p geintje

crossloop is hetzelfde als msn, iemand moet uitnodigen en de andere kant moet toestemmen/accepteren, kun je dus ook net alleen doen.
Overigens een beetje veilig bedrijf laat msn en programma's als crossloop niet toe op hun systeem

Meestal gaat thuiswerk via intranet en krijg je van je baas een wachtwoord om in te loggen, men komt dan ( 7 van de 10 keer ) in microsoft outlook van je werk om op die manier thuis te werken.
De it van je werk zal dit moeten opzetten, dit kun je niet zelf doen.




.
 
Laatst bewerkt:
Je zou gebruik kunnen maken van een programma als realVNC of Remote admin.
Dan zal je de 'server' op je pc op het werk moeten draaien om dan vervolgens via je thuispc daarop in te loggen.

Maar doe het wel even in overleg met je systeembeheerder :)
Die heeft vaak ook nog wel een andere mogelijkheid welke beter is voor de netwerkveiligheid.
 
Bedankt voor jullie snelle antwoorden :thumb:

Ik ga de mogelijkheden zeker bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan