kwaliteitsverlies met converteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stresser

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
32
Avi's bewerken en samenvoegen in WindowsMovieMaker ( wordt dus WMV formaat)

Opslaan weer als avi.

Avi omzetten naar mpg2 met tmpgEnc.

Is dit een goede mogelijkheid om zo een filmpje te maken die op een dvd-speler afgespeeld kan worden?

(Studio 8 wil de filmpjes niet openen)

Is er hier sprake van kwaliteitsverlies aangezien bestanden 3 maal geconverteerd worden?


Mvg en bedankt!
 
Je kunt beter de filmpjes meteen in Windows Movie Maker op een cd/dvd branden! Kies voor "het filmbestand op een cd/dvd publiceren".

Anders kan je programmas gebruiken als Nero, Roxio of ConvertXtoDVD om je WMV in te laden. Dan kun je er ook nog een menu bij krijgen, maar hoeft niet. Voor die programma's moet je wel betalen.


Welk programma van Studio 8 je bedoelt, begrijp ik niet echt.
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval worden je oorspronkelijke avi's niet eerst zomaar een wmv. Zolang je niets opslaat als WMV wordt het geen WMV

Met Moviemaker kun je lossless editten. Er wordt slechts een soort van script gemaakt die de uit te voeren handelingen als overgangen en effecten vastlegt. Pas bij het opslaan van de film als DV-AVI (PAL) wordt er opnieuw gerekend...dat kan ook niet anders tenslotte moet er nieuw beeld en geluid gemaakt worden.

De keuze om met TMPGenc er MPG2 van te maken is een prima keuze.

Dus er wordt maar 2 x gerekend en ja je hebt altijd het risico van verliezen...maar zet het resultaat maar eens naast de oorsprong en kijk dan nog eens...zie je verlies dan zijn er wellicht verschillende codecs in gebruik...zie je geen verlies, dan zit je goed...let wel we hebben het dan wel over zichtbaar verlies want MPG2 is een compressiestandaard

Klein advies bij toepassen van geluid in Moviemaker, zet MP3's of anders gecomprimeerd geluid eerst om naar .WAV

Zijn het de AVI's die je niet kunt openen in studio 8 of het eindresultaat van TMPGenc?
 
In ieder geval worden je oorspronkelijke avi's niet eerst zomaar een wmv. Zolang je niets opslaat als WMV wordt het geen WMV

Dus hij heeft denk ik gekozen om het te exporteren als WMV. Maar, dan zet je me wel aan het denken, wat wordt er dan bedoelt met "Weer opslaan als avi"? :rolleyes: Met de optie "opslaan als" wordt alleen het project bewaard...

Maar in ieder geval, als je het meteen met Moviemaker brand, ben je die tweede conversie naar mpg2 kwijt! Dan heb je geen tmpgenc meer nodig. Dat scheelt in tijd, misschien ook in kwaliteit.
 
Ja maar direct opslaan als DV-AVI maakt het zo lastig voor je DVD speler...die leest geen avi's (behoudens allerlei DIVX reut waarvoor je ook weer ellenlange handelingen voor moet verrichten)

Kortom opslaan als DV-AVI en dan omzetten met TMPGenc is een prima manier om DVD's te maken van je zelfgemaakte films...

Voor de bofferds die een VISTA systeem hebben is er zelfs de meegeleverde DVDmaker...nog niet getest, maar wel voor nop...behoudens de uitgave voor VISTA dan...

Wel is het zo dat de mpg encoder van TMPGenc zich heel goed kan meten met de proffesionele encoders en een prima kwaliteit levert. ik weet (nog) niet welke codec MS gebruikt in VISTA...

TMPGenc MPG2 maken voor DVD houdt na verloop van tijd op tenzij je betaald....overigens heeft TMPGenc ook een prima DVD authoring tool voor menu's en dergelijke.
 
Ja maar direct opslaan als DV-AVI maakt het zo lastig voor je DVD speler...die leest geen avi's (behoudens allerlei DIVX reut waarvoor je ook weer ellenlange handelingen voor moet verrichten)

Oh, die van ons is een goedkoop ding, kan echter wel alles aan, avi etc mét ondertitels en hele meut afspelen. Zonder ellendige handelingen ;)
Maarja, met TMPGenc kan ook, ja.
 
reactie

Pinnacle Studio 8

Dit is een perfect videobewerkingsprogramma maar de filmpjes die ik gemaakt heb met mijn camera (avi) kan ik niet openen.

Er komt te staan: ''Detecteren van scenes in videobestand''

Er gebeurt daarna helemaal niks meer, de (progressie)balk loopt niet vol, eigelijk loopt ie helemaal niet.

Andere avi's opent ie zonder problemen maar deze niet, misschien beschadigt..
Alhoewel dat vreemd zou zijn omdat ik ze wel met andere progjes kan openen, WMM etc.

Ik wil het dus graag op een andere manier oplossen. (freeware)


Bedankt voor jullie reacties!:thumb:
 
Je zoekt dus een andere oplossing om je avi's op DVD te krijgen, en freeware? MET videoeffecten erbij maken etc. of niet?

Ik weet maar 1 echt freeware programma om je avi netjes op dvd te zetten: Avi2DVD. Maar effecten kan je hiermee niet aan de film toevoegen, wel optioneel menu en een heleboel andere opties.
Hier een guide voor Avi2DVD: http://www.afterdawn.com/guides/archive/avi_to_dvd_avi2dvd.cfm
 
scene detectie is iets waarbij de film wordt gecontroleerd op scenewisselingen. Daarna kan worden de verschillende scenes afzonderlijk in de verkenner van studio 8 getoond....tenminste zo zou het moeten...waarschijnlijk is die optie ook gewoon uit te zetten....

En wellicht staat er op de site van pinnacle wel meer over vergelijkbare problemen...al eens gekeken?

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+version+8+Support/Software+Updates+en+Drivers/Studio+version+8?mode=documents

wellicht helpt de patch je wel een stuk verder...
 
Helaas kunnen de filmpjes nog steeds niet geopend worden na installeren van de patch.

Zijn er geen beperkingen met Avi2DVD zoals een watermerk in beeld?
Iemand ervaring met dit progje?

Als het filmpje met tmpgEnc er slecht uitziet wat voor codec kan ik dan installeren?
Ik heb nu K-lite pack.


Mvg
 
Zijn er geen beperkingen met Avi2DVD zoals een watermerk in beeld?
Iemand ervaring met dit progje?

Ik heb het wel eens gebruikt, voor mij was het een handig programma met veel opties, wat gewoon doet wat het moet doen. En, er zijn geen limitations, verlopende sleutels of watermerken etc... het is gratis. :)
 
tmpgenc gebruikt in principe zijn eigen codec om van een avi een mpeg te maken...

maar...welke tmpgenc gebruik je....want de gratis versie laat je alleen mpg1 maken voor mpeg2 moet je na 30 dagen gebruikt betalen om de licentiesleutel te krijgen.

mpeg1 is leuk voor vcd maar heeft een resolutie van 320 x 288 zo uit m'n hoofd....een dvdvideo heeft een resolutie van 720 x enzovoorts...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan