Broertje download veel, traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmy Ownage

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Berichten
60
Hallo,

We zitten hier thuis in een netwerk met 4 computers. Als mijn broertje download is het internet voor iedereen erg traag. We hebben al een regel ingesteld dat hij alleen 's nachts mag downloaden, maar daar houdt hij zich niet aan. Is er een programma waarmee we zijn snelheid mee zouden kunnen beperken, of misschien in het modem zijn netwerkIP te bannen? Ik heb er zelf al naar gezocht, maar zonder resultaat.

Iemand een idee? Ik hoor het graag :)

Informatie router:
Merk: SMC Networks
Type: SMC7804WBRB

Misschien moet ik iets aanpassen in mijn router?
Ik kan hier kiezen voor de volgende opties:
System
WAN
LAN
Wireless
NAT
Routing
Firewall
SNMP
ADSL
DDNS
UPnP
Tools
Status


Ik heb van sommige dingen geen idee wat het doet en de handleiding heb ik niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Beste manier is kabel eruit halen als hij zich er niet aan houdt.

Anders zou je bijvoorbeeld met zoiets als Netlimiter werken.
 
Beste manier is kabel eruit halen als hij zich er niet aan houdt.

Anders zou je bijvoorbeeld met zoiets als Netlimiter werken.

Als we zijn kabel eruit trekken flipt hij helemaal en gaat ie ook mijn kabel eruit trekken. Dat is ongelofelijk irritant, als je begrijpt wat ik bedoel
 
Dat is dan aan je ouders om dat onder controle te houden.

Je zou mogelijk in je router ook wat in kunnen stellen. Staat er ook iets aangegeven in de handleiding?
 
Dat is dan aan je ouders om dat onder controle te houden.

Je zou mogelijk in je router ook wat in kunnen stellen. Staat er ook iets aangegeven in de handleiding?

Die heb ik niet meer ... misschien enig idee hoe het ongeveer zou kunnen heten?

In mijn router kan ik de voor de volgende opties kiezen:
System
WAN
LAN
Wireless
NAT
Routing
Firewall
SNMP
ADSL
DDNS
UPnP
Tools
Status
 
hier precies hetzelfde probleem.. Heb een batchfile geschreven, die het downloadprogramma op de externe pc vanaf je eigen pc afsluit. Je hebt alleen wel een probleem als hij een wachtwoord op zijn pc heeft staan (tenzij je deze weet ;))

open kladblok, zet de volgende regel er neer, en sla het op als bijvoorbeeld downloads.BAT (zorg dat het geen txt bestand wordt!)

Code:
taskkill /s [intern ip v/d andere pc] /u [gebruikersnaam] /p [wachtwoord] /F /IM [proces v/h downloadprogramma]

//bijvoorbeeld

taskkill /s 192.168.1.6 /u Hoi /p 123456 /F /IM limewire.exe

Het intern ip zou je kunnen vinden op zijn pc door
start -> uitvoeren -> cmd

en dan ipconfig uit te voeren, in vista staat hij dan achter IPv4-adres, ik weet niet hoe dit zit in XP..

bij geen wachtwoord is /u en /p niet nodig (correct me if i'm wrong?).

als bijlage een voorbeeld, weet niet of dit toegestaan is, laat met het anders weten ;)
heb er een pause achter gezet, zodat je kunt zien wat er gebeurt is (bekijk de code door rechts te klikken -> bewerken)
 

Bijlagen

  • downloads.zip
    196 bytes · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
hier precies hetzelfde probleem.. Heb een batchfile geschreven, die het downloadprogramma op de externe pc vanaf je eigen pc afsluit. Je hebt alleen wel een probleem als hij een wachtwoord op zijn pc heeft staan (tenzij je deze weet ;))

open kladblok, zet de volgende regel er neer, en sla het op als bijvoorbeeld downloads.BAT (zorg dat het geen txt bestand wordt!)

Code:
taskkill /s [intern ip v/d andere pc] /u [gebruikersnaam] /p [wachtwoord] /F /IM [proces v/h downloadprogramma]

//bijvoorbeeld

taskkill /s 192.168.1.6 /u Hoi /p 123456 /F /IM limewire.exe

Het intern ip zou je kunnen vinden op zijn pc door
start -> uitvoeren -> cmd

en dan ipconfig uit te voeren, in vista staat hij dan achter IPv4-adres, ik weet niet hoe dit zit in XP..

bij geen wachtwoord is /u en /p niet nodig (correct me if i'm wrong?).

als bijlage een voorbeeld, weet niet of dit toegestaan is, laat met het anders weten ;)
heb er een pause achter gezet, zodat je kunt zien wat er gebeurt is (bekijk de code door rechts te klikken -> bewerken)

Zoiets ken ik! Gebruik het altijd voor NetSend, kzou het is proberen :D:D
 
probeer is:

shutdown -s -m \\computernaam -t 10 -c "En nu ga je ophouden met download!"

werkt in de meesten gevallen wel :p
 
Hallo,

We zitten hier thuis in een netwerk met 4 computers. Als mijn broertje download is het internet voor iedereen erg traag. We hebben al een regel ingesteld dat hij alleen 's nachts mag downloaden, maar daar houdt hij zich niet aan. Is er een programma waarmee we zijn snelheid mee zouden kunnen beperken, of misschien in het modem zijn netwerkIP te bannen? Ik heb er zelf al naar gezocht, maar zonder resultaat.

Iemand een idee? Ik hoor het graag :)

Informatie router:
Merk: SMC Networks
Type: SMC7804WBRB

Misschien moet ik iets aanpassen in mijn router?
Ik kan hier kiezen voor de volgende opties:
System
WAN
LAN
Wireless
NAT
Routing
Firewall
SNMP
ADSL
DDNS
UPnP
Tools
Status


Ik heb van sommige dingen geen idee wat het doet en de handleiding heb ik niet meer.

Je zou hem kunnen bannen door hem uit de router te plukken ; hij is daar ingekomen doordat je hem bij het netwerk hebt gezet
maar dan is ie wel meteen zn Internet acces kwijt..en kan ie niets meer kortom die optie van niekfct is wel beter en leuker denk ik
Voor het geval je het nog nodig hebt: in IE :10.0.0.138 dan zoek je DNS op zie je als het goed is Piet Jan en lotje en haal je piet weg... En maak voor jou in je router een username aan en zorg dat jij de enigste user bent en admin zodat je broertje bijv niet zo'n grapje bij je uit te halen als ie zo slim is..:D

Thats it ;mij ook gelukt omdat mn broer te veel downloads aan had...:p

ooh en
 
hallo,

ik wil graag ook dit bestandje gebruiken, ik weet wel niet of mn broertje een wachtwoord heeft...
maar als ik zijn ip-adres invul in het bestand en het dan opstart, vraagt ie het wachtwoord van mijn pc, maar ik heb helemaal geen wachtwoord.
Wat moet ik invullen dan?
 
ik had een programmaatje van Microsoft zelf dat zonder paswoorden werkte met prosectoren killen etc...

maar jammer genoeg weet ik de naam niet meer van dit bestandje.
het wat iets met pcexec, pcesec.. zo iets.
het is een klein bestandje moet je in de sys32 stoppen en dan heb je meer commands voor je cmd waar je HEEL VEEL mee kan doen zeker in een domein.

weet iemand dit?
als ik het zelf vind zal ik het posten
 
Je hebt een prima oplossing gekregen maar doet er niets mee zie ik... NetLimiter.
Zelf gebruik ik het ook omdat ik twee pc's in netwerk heb staan, waarvan de een soms staat te downloaden. Met NetLimiter kan je de bandbreedte per applicatie perfect instellen zodat de andere ook nog vlot kan surfen.
 
Je hebt een prima oplossing gekregen maar doet er niets mee zie ik... NetLimiter.
Zelf gebruik ik het ook omdat ik twee pc's in netwerk heb staan, waarvan de een soms staat te downloaden. Met NetLimiter kan je de bandbreedte per applicatie perfect instellen zodat de andere ook nog vlot kan surfen.

Dat heb ik al eens geprobeerd, maar ik kom er niet aan uit wat ik er precies mee moet doen.
Ik zie in dat programma enkel maar mijn pc, dus kan niets aanpassen van andere pc's hier in huis
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. ja dat is natuurlijk een probleem in jouw geval. Voor mezelf werkt het prima maar je broertje zal de beperking er natuurlijk meteen vanaf halen :(
Ik zal even verder zoeken.
 
Hmm.. ja dat is natuurlijk een probleem in jouw geval. Voor mezelf werkt het prima maar je broertje zal de beperking er natuurlijk meteen vanaf halen :(
Ik zal even verder zoeken.

ja idd, als ik iets op zijn pc moet zetten, vliegt dat er meteen weer vanaf dus ik zoek iets dat ik van op mijn eigen pc kan regelen
 
Volgens mij kan je op je router onder Advanced Setup iets instellen onder de kop "Firewall".
Daar heb je een tab "URL blocking" voor bepaalde sites te blokkeren per pc, maar dat is erg drastisch.
Daaronder heb je de tab "Schedule rule" waar je de Internet Access per pc en per URL kan vastleggen. Dus dat je bv de Eweka URL opensteld op vaste tijden van 23:00 - 02:00, noem maar wat. Misschien kan je daar iets mee.
Zorg wel dat je een goed passwoord hebt voor je router!
 
Volgens mij kan je op je router onder Advanced Setup iets instellen onder de kop "Firewall".
Daar heb je een tab "URL blocking" voor bepaalde sites te blokkeren per pc, maar dat is erg drastisch.
Daaronder heb je de tab "Schedule rule" waar je de Internet Access per pc en per URL kan vastleggen. Dus dat je bv de Eweka URL opensteld op vaste tijden van 23:00 - 02:00, noem maar wat. Misschien kan je daar iets mee.
Zorg wel dat je een goed passwoord hebt voor je router!


Ik zal dat eens proberen. bedankt alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan