Kan eerste .vob bestand niet lezen - Magix Video Deluxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

phessels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Berichten
2
Hey,
Ik heb een Sony Hard disk recorder, waarmee ik films van mijn oude analoge videocamera opneem; die wil ik verder bewerken in Video deluxe.
Bij het wegschrijven vanaf de hard disk recorder naar DVD zie ik op de DVD .ifo .bup en .vob bestanden ontstaan. De .vob bestanden worden weggeschreven in groottes van ca. 1 Gb; als de film groter is, dan ontstaan meerdere .vob bestanden van ca. 1 Gb.
Ik kan in Video deluxe NIET de bestanden importeren die als eerste worden weggeschreven (met de naam VTS_01_1.VOB). Dan onstaat de foutmelding "Het bestandsformaat van EL\image_SONY_DVD_RECORDER_VOLUME02\VTS_01_1.VOB kan niet door MAGIX Video deluxe 2008 worden gelezen!"
Alle andere .vob bestanden kan ik probleemloos importeren (bijvoorbeeld VTS_01_2.VOB, VTS_01_3.VOB).

Ik kan de manier van wegschrijven op de harddisk recorder niet beinvloeden.

Hoe kan ik alle .vob bestanden importeren? Vanuit Magix blijft het stil............

Wie wil me helpen?
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens gebrobeerd om alle .vob bestandjes te branden met Nero?
En hem dan afspelen in de pc? Meestal is de nr 1 een soort van index/begin van de film.

Probeer hem maar eens te branden.


Succes:thumb:
 
Magix Video Deluxe

Als gebruiker van Magix Video Deluxe en bezitter van Sony DVD-recorder ben ik ook op
dit probleempje gebotst en heb het als volgt opgelost.

Als Magix het VOB bestand niet kan "lezen" kopieer ik het van de dvd op de PC
(best is in een appart mapje)
Met een gratis progje VOB2MPG (ik heb nu versie 2.5) zet ik de VOB bestanden
van 1 GigB om in MPG. Duurt +/- 2 1/2 minuten voor 1 GigB. Nu kan ik deze MPG
bestanden binnenhalen in MAGIX wat nog eens +/- 2 minuten duurt.
'k Heb het speciaal uitgeprobeerd voor ik op uw vraag antwoord gaf.

Dat progje kan u afhalen op http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG.
Het deeltje van Microsoft moet u ook downloaden: .NET Framework Version 2.0

Succes en laat het weten als het u lukt

Catweezle
 
Uiteindelijk lukt het wel

Dank voor jullie suggesties.

Ik heb eerst Nero geprobeerd; de bestanden in een videocd formaat op DVD proberen weg te schrijven. Dat lukte niet, de foutmelding was:
"De volgende problemen werden aangetroffen:
- streamcodering die ongeldig is voor een Video_CD
- geen audio
- geen video"
Merkwaardig dat-ie bji een VOB-bestand meldt dat er geen audio en geen video aanwezig is. Deze truuk werkt dus helaas niet.

VOB2MPG blijkt het ook niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ik heb .NET geinstalleerd en ook VOB2MPG juist geinstalleerd, maar als ik het VOB bestand inlees, dan is VOB2MPG daar 5 seconden mee bezig (met een 1Gb bestand!) en meldt dan "Finished processing 1 vobsets. Duration 00:00:05". Klinkt hoopgevend, maar het resulterende mpg-bestand is 0 bytes groot. Ik zie niet dat er aan dit programma iets te configureren is. Dus deze tip blijkt ook niet te werken.

Inmiddels heeft Magix ook uitvoerig gereageerd. Met een heel omslachtige oplossing, maar een die wel werkt. Eerst "demuxen", dan het geluidsspoor nog converteren, dan beide apart importeren in Magix (jaja, het is toch wat met zo'n Sony recorder). Nu heb ik wel een klein synchronisatieprobleem tussen beeld en geluid, maar voorlopig ben ik blij.

Hieronder ter lering het antwoord van Magix. Nogmaals, met dank voor jullie tips.

Groeten,
Peter

Magix antwoord:
"Helaas worden VOB bestanden niet altijd standaard conform aangemaakt (met name bij Sony camera's), waardoor er tijdens de import problemen kunnen ontstaan.
Advies is dan om betreffende VOB bestand te "demuxen"; opsplitsen in een audio en een video bestand, en deze dan apart in Video Deluxe te importeren.

U kunt dmv het downloaden van onderstaand programma PVAStrumento 2.1.0.16, uw .vob-bestand in twee bestanden splitsen en deze dan importeren in Video Deluxe.
http://www.offeryn.de/pvas_2_1.htm

Download het programma en installeer het op de harddisk. Start het dmv dubbelklik op PVAStrumento.exe.

Voer bij inputstream uw .vob-bestand in (nadat dit op de harddisk staat; dus niet direct vanaf DVD) en druk op demux-knop (eventueel eerst info knop drukken om te kijken wat voor audio en video spoor het betreft). Vul dan bij basename de lokatie en de naam in waar het audio en het video bestand opgeslagen dienen te worden.

Nu worden er twee bestanden aangemaakt een .mpv bestand (het beeld-gedeelte) en een .mpa of .ac3 bestand (geluid gedeelte). Daarna kunt u het video-bestand en het audio-bestand apart importeren in Video Deluxe (via de Mediapool).

Wanneer een ac3 bestand is aangemaakt dient u dit nog te hernoemen naar .mpa of met het programma "HeadAC3he" te converteren naar WAV. Dit is te downloaden via http://www.doom9.org/index.html?/software.htm
onder audio tools."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan