MP3's liedjes downloaden van mijn frontpage site, met zoekmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

daron

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Berichten
129
eej iedereen

hoe kan ik zorgen dat mensen op mijn site alle mp3 liedjes van mijn site kunnen downloaden ? Ik wil dan wel een zoekmachine maken waarin ze de liedjes kunnen downloaden.

alvast bedankt

Gr. Daron
 
voor een zoekmachine zal je denk ik een klein beetje moeten kunnen programmeren, dit kan je denk ik niet zo met frontpage...

en hoe bedoel je "downloaden".

dat als ze erop klikken dat gedownload moet worden? of moet er eerst iets anders gebeuren?

je kan het doen door gewoon een link naar bestand te maken en mensen "rechter muisknop -> doel opslaan als" te laten gebruiken.
 
maar ik moet dan dus eerst een zoekmachine hebben want anders kunnen ze op het web geen liedjes vinden en dus niet downloaden
 
oow,

liedjes moeten gewoon bijvoorbeeld met google ergens op internet worden gezocht en dan via jouw website gedownload?

begrijp ik het zo goed?

dan kan je het best gewoon google integreren in je website (even googlen dan weet je gauw genoeg hoe het moet).

maar wat is het nut in dat geval om het via jouw website te downloaden?
 
Dat is inderdaad hoe het moet.
Het nut is dat je overal op internet eerst een programma moet downloaden voordat je liedjes downloaden kan. En dat hoeft dan niet:p

Maar ik plaats me vraag niet voor niets want op google kan je niks vinden:S
 
misschien heb je hier wat aan: http://www.mijnhomepage.nl/google/zoekfunctie-maken.php

maar nog even over het nut van die site...
mensen kunnen toch ook gewoon op google de titel van het liedje in typen en zoeken. Als het een bekend liedje is, dan heb je 90% kans dat je het liedje weet te vinden).
en dan hebben de mensen net zoveel kans om het te vinden als wanneer ze jouw site gebruiken.

als je de site wat nuttiger wilt maken dan kan je hem beter dynamisch maken met een programmeer taal. Dan kan je bijvoorbeeld een lijstje maken met laatst gezochte (en gevonden) liedjes, etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan