Draadloos netwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuiterbarbie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
3
Hoi hoi,

Ehhm...kheb een paar vraagjes.:rolleyes:

Ik heb internet van UPC (kabel toch??). Ik woon met 2 pers. op een flat. We hebben allebei een pc. Nu staat er al eentje (die gewoon door kabels met het modem is verbonden). Ik wil een 2e PC op mijn slaapkamer. Wat heb ik nu precies nodig om internet op mijn PC te krijgen....

Kan de ene PC met kabels verbonden blijven met het modem, en de andere draadloos?
Of moeten ze dan beide draadloos zijn? :confused:
Doet een PCI-kaartje hetzelfde als een USB-adapter? (1 pc is nl 6jr oud, andere ong. 3 jr.)
Zijn alle routers geschikt voor mijn modem (van UPC)?

Haha, tis een hele lijst :eek: ...ik hoop dat iemand antwoorden op mijn vragen weet!
Enne....als iemand nog tips of adviezen heeft? Allemaal welkom!! ;)

Thanks! :thumb::thumb:

-xXx-
Stuiterbarbie
 
Hoi hoi,

Ehhm...kheb een paar vraagjes.:rolleyes:

Ik heb internet van UPC (kabel toch??). Ik woon met 2 pers. op een flat. We hebben allebei een pc. Nu staat er al eentje (die gewoon door kabels met het modem is verbonden). Ik wil een 2e PC op mijn slaapkamer. Wat heb ik nu precies nodig om internet op mijn PC te krijgen....

Kan de ene PC met kabels verbonden blijven met het modem, en de andere draadloos?
Of moeten ze dan beide draadloos zijn? :confused:
Doet een PCI-kaartje hetzelfde als een USB-adapter? (1 pc is nl 6jr oud, andere ong. 3 jr.)
Zijn alle routers geschikt voor mijn modem (van UPC)?

Haha, tis een hele lijst :eek: ...ik hoop dat iemand antwoorden op mijn vragen weet!
Enne....als iemand nog tips of adviezen heeft? Allemaal welkom!! ;)

Thanks! :thumb::thumb:

-xXx-
Stuiterbarbie

De makkelijkste installatie en die het beste werkt met upc is de linksys vind ik, een WRT54GC voor 29.95 bij de mycom.nl

Omdat je in een flat woond heb je namelijk de wrt54g of de wrt54gl niet nodig dan zend het te veel uit voor iets wat je niet nodig hebt


aanrader vind ik dat je PCI kaartjes in je pc zet , dit werkt beter dan een USB stick , PCI zit gelijk op je moederbord namelijk en kan niet afbreken of lam worden. zou deze ook van linksys nemen

Voor elke desktop ( kast dus ) die je draadloos wil maken moet een Pci kaart in, en bij deze router kan je eventueel 4 computers op aansluiten,

Let wel op dat je hem beveiligd anders kunnen de buren meegenieten, en hou er rekening mee dat de linksys cd rom wel beknopt nederlands is

dit is mijn persoonlijke en ervaring.

Gr esje
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan