.avi erbij branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

naamx

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
79
Ik had laatst 2 .avi films op een dvd+r gebrand met nero, de dvd speler kon ze allebei goed afspelen. Maar als ik later er nog een avi film bij brand geeft de dvd-speler alleen maar de vorige 2 films die ik had gebrand weer en niet de nieuwe. Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg dat de DVD speler de nieuwe film ook kan afspelen? (ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is uitgelegt)

Alvast bedankt
 
Op een dvd+r kan je slechts een keer bestanden zetten. Dus, logisch dat die derde er niet op staat. :rolleyes: Een dvd+rw of een dvd-rw kan je vaker beschrijven en wissen.
 
Maar als ik op de computer naar de dvd kijk, dan staan ze er wel alle drie op.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, kan je het derde bestand dan ook vanaf de DVD afspelen?
Het kan een paar dingen zijn, denk ik:
1. Het is wél een dvd+-rw
2. Het derde bestand stond er al op na de 1e brandbeurt.
3. (iemand meer ideeën?)

Want het is vooralsnog onmogelijk om een dvd+-r meer dan 1x te beschrijven.
Heb je bij de 1e keer branden de "multisessie" aangezet?
 
Ik weet zeker dat het een DVD+r is en ik kan het bestand op de computer gewoon afspelen vanaf de DVD.
Toen ik het voor de eerste keer ging branden had ik dit wel aangevinkt: Maak het later toevoegen bestanden mogelijk (multisessieschijf).
Ik dacht dat het probleem misschien bij de DVD-speler lag of bij nero. Misschien weet iemand dat?

En Jelly hoe brand jij avi's? Op een dvd+-rw of wacht je tot je genoeg hebt om op een dvd+r te branden?
 
Ik weet zeker dat het een DVD+r is en ik kan het bestand op de computer gewoon afspelen vanaf de DVD.
Toen ik het voor de eerste keer ging branden had ik dit wel aangevinkt: Maak het later toevoegen bestanden mogelijk (multisessieschijf).
Ik dacht dat het probleem misschien bij de DVD-speler lag of bij nero. Misschien weet iemand dat?
En Jelly hoe brand jij avi's? Op een dvd+-rw of wacht je tot je genoeg hebt om op een dvd+r te branden?

Dat multisessieschijf is goed. Misschien is het derde avi bestand in een codec die je DVD-speler niet ondersteunt. Daar valt weinig aan te doen.
Welk programma van Nero heb je gebruikt? En 2x hetzelfde gebruikt?

Ik brand een avi meestal als data op een dvd+-rw, want daar heb ik er zat van. En als ik er een andere op wil dan kan ik hem wissen.

Maar, ik vind dit probleem nog steeds heel gek, want het is echt ónmogelijk om een dvd+-r 2x te branden. :shocked::confused:
 
Ik gebruik volgens mij nero 6 en tot nu toe brand ik daar altijd mee.

Ik las op internet dat elke plek op een DVD+R maar 1 keer beschreven kan worden. Dus als er nog 500Mb over is kan je daar nog wat bijschrijven. Verder zou ik ook niet weten wat ik moet doen, misschien een ander brand programma proberen? (kent iemand een goede?)
 
Ik gebruik volgens mij nero 6 en tot nu toe brand ik daar altijd mee.

Oké, maar welk programma gebruik je binnen Nero? Nero Vision, Nero Burning Rom,...? Waar klik je op?

Ik las op internet dat elke plek op een DVD+R maar 1 keer beschreven kan worden. Dus als er nog 500Mb over is kan je daar nog wat bijschrijven.
De eerste regel klopt als een bus! Elke plek op een dvd+r kan één keer beschreven worden. De tweede klopt niet: wanneer een dvd+r eenmaal gebruikt is, is de dvd afgesloten. Dan kan er niets meer bij.

Daarom brandt bijvoorbeeld niemand een word-bestand op een dvd+-r, want dan kan je de resterende 4.699 mb van de dvd nooit meer gebruiken!

Verder zou ik ook niet weten wat ik moet doen, misschien een ander brand programma proberen? (kent iemand een goede?)

Je kunt de volgende film op een andere dvd branden. Met een ander programma gaat het je ook niet lukken om een dvd+-r nog een keer te beschrijven.
 
Oké, maar welk programma gebruik je binnen Nero? Nero Vision, Nero Burning Rom,...? Waar klik je op?

Ik klik op nero StartSmart en dan nadat ik op data-DVD hebt gedrukt krijg ik Nero Express.
 
Oké. Het lijkt me niet dat je het filmpje op die dvd nog op je dvd-speler aan de praat krijgt...
Je kunt proberen of het filmpje het wel doet wanneer je het op een andere dvd brand (kan een dvd+-rw zijn om even te testen).
 
Ja dat zal ik eens doen.

In ieder geval bedankt voor je hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan