mijn pc speelt geen avi's meer af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

froep

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
8
Hallo,

Op mijn pc (P 2,6 ghz, 1,5gb intern) draai ik windows XP Home.

Voor weergave van mijn media bestanden (mp3 en avi) gebruik ik Creative mediaSource (software gekregen bij mp3 speler).

Tot een paar dagen geleden kon ik alle avi's (van zowel eigen fotocamera + films) afspelen. Nu 'ineens' kan ik dat niet meer. Wel worden nog alle mp3 afgespeeld.

Aan de codecs kan het niet liggen aangezien ik de filmpjes een paar dagen geleden nog kon draaien (en heb net voor de zekerheid gekeken met Gspot of ik ze nog heb).

Ook met windows mediaplayer heb ik het geprobeerd. Met versie 10 lukte het in tweede instantie wel (hij gaf melding dat bestand onbekend was, maar toen kon ik kiezen voor toch proberen en dat werkte). Nu heb ik mediaplayer 11 gedownload (ik denk dat zal het probleem oplossen) en nu doet íe het toch niet.

Wie kan mij helpen?


Alvast bedankt,

Wouter.
 
nog geen oplossing helaas

hallo,

Bedankt voor je antwoord, maar het biedt helaas geen soelaas.

Het gaat hier namelijk om avi's die geen codec nodig hebben (van eigen fotocamera).

Ook speelde mijn pc de avi wel af in tweede instantie met media player 10.

Wie helpt mij verder...

Alvast bedankt,

Wouter.
 
Bij mij stopte mijn media spelers ook opeens met het afspelen van avi's. Toen bleek er iets mis te zijn met de xvid codec. Misschien als je deze toch probeert te installeeren dat het wat uithaald... Niet geschoten is altijd mis, toch?
 
Nog steeds niks...

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden, maar helaas kan ik mog steeds geen avi's met media player of creative mediasource bekijken.

Wel kan ik dat met een gedownloade divx speler (divx player)???

Ik heb met codec sniper de videocodex weggehaald en de bovenstaande codec-download geinstalleerd maar helaas...

Iemand nog andere antwoorden / hulp?

Alvast bedankt en de vriendelijke groeten,

Wouter.
 
Hellas nog steeds hetzeldfe probleem

Wederom bedankt voor de hulp, maar helaas mocht het niet helpen.

Ik heb namelijk weer zo'n codec pack gedownload en geintsalleerd, maar het probleem blijft hetzelfde.

Het probleem is dus als volgt: ik kan mijn avi's wel afspelen met 'Divx player' , maar niet met andere programma's zoals windows media player (incl. windows movie maker (kan ik eigen gemaakte filmpjes aan elkaar plakken, etc...).

Tekort aan Codecs kunnen het probleem dus niet zijn...

Wie helpt?

Alvast bedankt,

Wouter.

ps. kan het zijn dat er ook teveel codecs aanwezig zijn die met elkaar in conflict raken?
 
Dat zou heel goed kunnen 1 pakket moet genoeg zijn..denk toch echt dat je problemen door die codecs opgelost kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
De Microsoft 'codecs' staan er sowieso op... wanneer je geen andere codecs hebt geinstalleerd op dat ene codec pack na zou alles het moeten doen... anders weet ik het ook niet :confused:
 
Helaas helaas

Inderdaad een probleem en vandaar mijn vraag op deze website die mij al vaker uit de problemen heeft geholpen.

Wie heeft het verlossende antwoord?

Alvast bedankt,

Wouter
 
Ik heb het probleem opgelost!

Hieper de piep, na vele uren proberen heb ik het probleem zelf opgelost.

Ik heb gewoon Windows opnieuw geïnstalleerd!

Nu doet ie het weer.

Wel jammer dat games tegenwoordig hun saved gamed op c:\mydocuments wegschrijven terwijl ik het op d:\ had geïnstalleerd.

Zo was ik met Bioshock in het laatste level (eind-boss-gevecht) weg, pleitte dus...

Nieuwe vraag: wie heeft er voor mij een saved game van Bioshock van het laatste level (of 1 daarvoor). Wil niet het hele spel opnieuw spelen. (ik speeld in medium en had op 2 na alle sisters gered; maar daar maal ik nu niet meer om).

Wie helpt?

Alvast bedankt,

Wouter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan