Data-DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Berichten
440
Ik had pas met Nero een Data-DVD gemaakt met Resident Evil Extiction, omdat ik hem niet kon omzetten van Avi naar DVD-file, dus moest het maar via een Data-DVD. Die kon ik dan gewoon afspelen in de dvdspeler. Nu heb ik wat filmpjes van iemand die op Youtube stonden, van youtube gehaald en omgezet naar AVI, maar als ik die op DataDVD zet en dan wil afspelen op de dvdspeler duren ze 00:00 seconden en kan ik ze dus niet afspelen :S
 
Ja, daar krijg ik wel beelden bij.............. door een .AVI als "Data" op DVD te zetten, wordt het nog geen DVD die door een huiskamer speler kan worden gelezen (tenzij die huiskamer speler toevallig .AVI kan lezen). Als ik je vraag / probleem tenminste goed begrijp...............?

Wat je moet doen is (bijvoorbeeld) Nero Vision Express starten en daar kiezen voor het maken van een video dvd. Selecteer daarna het gewenste .avi bestand en klik vervolgens alle volgende vensters door (zijn leuke extra tooltjes voor gevorderden). Kies aan het eind voor branden naar DVD.
Het resultaat zal een prachtig mooie DVD zijn, met .vob, .ifo en .bup bestandjes die elke DVD speler kan lezen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik Nero Vission Express wil installeren krijg ik:
72ho4ti.png
 
Da's een nieuw en interessant probleem, waar / hoe installeer jij Vision Express? Als je gewoon de Nero suite installeert kom je helemaal geen installatiescherm van vision tegen, maar wordt het als onderdeel van die suite me geïnstalleerd.
 
Ik druk gewoon op setop (rood doosje met cdtje als icoon) en 'accepteer de overeenkomsten enz.' en dan komt dit..
Heb al wel nero start smart erop staan..
 
Jij hebt Nero al op je machine staan?
Ga dan eens naar de verkenner en vervolgens naar de map waarin Nero staat.
In de map Nero staat een map Nero Vision en in die map staat een bestand genaamd
NeroVision.exe
Als je die nu eens dubbelklikt?
 
Ik heb Nero 6 Ultra Edition op mijn computer staan ja. Als ik naar de map Nero Vision ga (Program Files -> Ahead -> Nero Vision), dan staan er de volgende bestanden:

Menu Templates (Map) met Pictures erin (Map, leeg)
Video's (Map, leeg)
Buttons (Map, leeg)
Shortcut.DLL

En nog een map genaamd NeroFiles met daarin de lege map CDI.
 
Ik vermoed dat in je verkenner (map en bestandweergave) staat aangevinkt: "Extensies van bekende bestandstypen verbergen". Daar de opstarter van Vision een .exe is.............. moet je dat dus even veranderen.
 
Ik heb het afgevinkt, maar het helpt niet.. Er komen geen zichtbare bestanden bij ofzo.
 
Ik heb geen Nero 6 maar 7 en ben vergeten hoe het "standaard" menu eruit ziet in 6. Volgens mij kun je ook via het "verzamelmenu" kiezen voor het maken van een "video DVD" en dan start Vision Express automatisch op.

Iemand anders die ook 6 heeft misschien..............?

Als niemand reageert dan gewoon even Nero opnieuw erop zetten (actie van 5 minuten).
 
Ik heb nu Nero 8, en daar zat wel Vision bij en het is gelukt! Heel erg bedankt!

Nu nog een vraagje, ik heb een Avi film, daar zit een ondertiteling bestand bij, maar hoe zet ik die er dan ook nog bij?
Kan dat ook op dezelfde manier en wat moet ik dan nog instellen om de ondertiteling erbij te doen?
 
Latias hoe haal je filmpjes van Youtube als ik vragen mag? Is daar een speciaal progje voor of hoe doe je dat?

MVGR Robin.
 
Om een of andere reden opent TMPGenc mijn film niet.. Zie daarvoor mijn andere topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan