Kan Niet Bestanden Verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamitommie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Berichten
231
Hallo,

ik wil graag bestanden verwijderen waarvan ik denk dat die slecht zijn voor mijn computer.
De bestanden staan op alle 4 mijn schijven en het lukt me niet om ze te verwijderen, er staat

Kan System Volume Information niet verwijderen, de toegang is geweigerd
controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand
momenteel in gebruik is

De map zelf is leeg en als je naar de map(icoon) kijkt dan is ie doorzichtig, wat betekent dat?

Er zijn meerdere bestanden die ik niet kan verwijderen, hoe los ik dit op?
 
Dit is een systeemfolder van Windows. Hier staat onder meer je System Restore in. Je kunt de folder wel verwijderen, maar dan moet je eerst de rechten aanpassen. Makkelijkst gaat dat via veilige mode (F8 opstarten ) en dan rechtsklikken, tabblad beveiliging. Maar ik zou me nog maar even bedenken voordat ik die folders zou weghalen... (en in ieder geval voor je niet opstartschijven eerst system restore uitschakelen)
 
ik heb een programmaatje die je zulke bestanden als het waren laat UNLOCKEN.. dus dat de computer de bestanden vrijgeeft en je ze kunt verwijderen! het heet UNLOCKER en je kan het downloaden vanaf http://ccollomb.free.fr/unlocker/
hoop dat het helpt!
groeten=]
 
De map is niet 'gelocked', er staan standaard alleen rechten op voor het systeem, niet voor gebruikers/admins. Dus dat programma gaat niet helpen. Wellicht wel handig voor andere problemen :)
 
"Kan System Volume Information niet verwijderen, de toegang is geweigerd
controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand
momenteel in gebruik is"

als ik die uitleg volg, dan werkt dat programma wel op bestanden die DIE error geven, wat zijn de andere problemen die je hebt dan?
 
Unlocker is voor processen die een bestand 'open' houden. In dit geval is de map niet 'open' - je hebt er simpelweg geen rechten op.
 
nou,

de computer is trager geworden, en een spel die ik wil spelen (Maple Story) die doet het niet omdat er een gameguard error 114 is. En ik weet niet wat ik moet doen
 
aah! ok op die manier...
hm... dus moet je dan als Admin. inloggen ofzo..?
krijg je dan geen rechten om die bestanden te verwijderen... *gwoon een suggestie:p(A)*
 
en hoe verwijder ik spyhunter3? want ik wil hem unninstallen maar hij reageert niet
 
aah! ok op die manier...
hm... dus moet je dan als Admin. inloggen ofzo..?
krijg je dan geen rechten om die bestanden te verwijderen... *gwoon een suggestie:p(A)*

Nee, je moet expliciet de rechten instellen via het tabblad 'beveiliging'. Als je PC niet in een domein zit zie je dit alleen maar als je in veilige modes bent opgestart.
Zelfs als admin heb je niet overal toegang toe - maar je kunt wel altijd eigenaar van een object worden en de rechten aanpassen.
 
ik heb geen antwoord op spyhunter3 vraag... heb je misschien alle bestanden al verwijderd zodat die nu neit meer reageert??

en jij staat waarschijnlijk als een 'gewone' gebruiker ingelogd op je computer. deze heeft bepaalde rechten wel, maar als je als ADMIN op de computer bent ingelogd heb je waarschijnlijk meer rechten dan dat je nu hebt... je moet maar even rond vragen hoe je als admin moet inloggen, want dat weet ik niet precies meer...
 
Je kunt bv als inlognaam 'administrator' invullen. Als je geen naam kunt intypen dan kun je óf opstarten in veilige mode (komt administrator als gebruikersnaam erbij te staan) of 2x op ctrl-alt-del drukken in het scherm waar je gebruikersnaam kiest.
Als windows in één keer doorstart zonder gebruikersnaam te vragen, kun je je altijd afmelden (start/afmelden) om opnieuw (met een andere naam) in te loggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan