rechtse muisknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

slurf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
2
Ik ben een website aan het maken en dat gaat wel vlot ondervind ik... Ik zou wel graag hebben dat m'n bezoekers de afbeeldingen die op m'n site staan niet kunnen kopiëren of downloaden.

Bestaat er een optie waarbij ik het gebruik van de rechtse muisknop bij m'n bezoekers kan blokkeren of waarbij ik m'n afbeeldingen kan beschermen?

Alvast bedankt.
 
Gebruik een zoekmachine en typ in "no right click javascript".

Overigens raad ik je af om die er op te zetten, feit is dat die dingen door het merendeel van de gebruikers al irritant wordt ervaren.

Wil je niet dat iets wordt gekopieerd? Zet het dan niet op internet :rolleyes:

Daarnaast zijn die dingen makkelijk te omzeilen, gewoon even in de bron kijken. Daar staat de url naar de pagina toch wel dus dan vul je die gewoon in je browser in en je kunt hem alsnog downloaden.
 
Helemaal met Devil eens!

Wanneer je zaken wil delen op een een medium als internet, doe je dat toch niet voor niks. Als je niet wil dat anderen je plaatjes downloaden, hou ze dan privé :confused:

Met Printscreen en Plakken in een plaatjes-programma is het ook simpel om zo'n beveiliging te omzeilen.
 
Gebruik een zoekmachine en typ in "no right click javascript".

Overigens raad ik je af om die er op te zetten, feit is dat die dingen door het merendeel van de gebruikers al irritant wordt ervaren.

Wil je niet dat iets wordt gekopieerd? Zet het dan niet op internet :rolleyes:

Daarnaast zijn die dingen makkelijk te omzeilen, gewoon even in de bron kijken. Daar staat de url naar de pagina toch wel dus dan vul je die gewoon in je browser in en je kunt hem alsnog downloaden.

tja dat is dan een puur persoonlijke mening en daaromtrent hoeven wij het uiteraard niet eens te zijn.
Ik ben eveneens niet van mening dat alles hetgeen op internet wordt gezet dan ook automatisch publiek bezit moet worden...

Ik heb de bedoeling om een deel van mijn verzameling op het net tentoon te stellen, ik ben ermee akkoord dat ik hiermee m'n verzameling aan de wijde wereld toon en dat doe ik dan ook met plezier. Maar om dan ook direct toe te laten dat iedereen de foto's op zijn harde schijf opslaat en er dingen gaat mee doen waarvan ik geen weet heb is een brug te ver...

Nu ben ik oprecht blij dat ik in kennis ben gesteld van de beide persoonlijke meningen doch ben ik toch niet verder geholpen bij mijn vraag...:rolleyes:
 
Hoezo? Heb je je zoekmachine al tevoorschijn gehaald dan?

Dat is precies het antwoord op je vraag. Jij vraagt naar iets waardoor je niet rechts kan klikken. Ik geef jouw informatie waarmee je dat kunt verwezelijken dus mijns inziens is je vraag beantwoord. :(

Wat je ook kunt doen is gewoon een regel text onder elke foto maken met je copyright. Dus op de foto zelf.

Overigens ontgaat jouw dan de bedoeling van het internet. Het internet is ontstaan met het idee dat informatie voor iedereen vrij verkrijgbaar moet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan