instalatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Ik heb een ata schijf van 160 gig.
Als ik nu mijn windows XP opnieuw wil instaleren dan ziet hij deze schijf niet staan omdat hij de ATA drivers niet heeft.

Wat ik nu heb gedaan is een kleine ide harde schijf er bij geplaatst.
Daar zet ik dan mijn windows op en als dan alles loopt dan instaleer ik de ata drivers zodat ik weer mijn ata hardeschijf kan benaderen.

Maar ik wil eigenlijk dat hij mij ata schijf tijdens het instaleren van XP gelijk ziet zodat zodat ik windows op mijn ata schijf kan instaleren.

Nu heb ik gehoord dat je een cd kan branden van XP waarop je dan gelijk de ATA drivers op kan zetten zodat hij gelijk de ATA schijf ziet tijdens het instaleren.
Wie kan mij op weg helpen?
 
Ik zou het simpeler doen: op de moederbord cd staan de drivers voor de SATA. Zet die op een diskette. Stop de diskette in de drive en start vervolgens met de CD van XP de installatie van XP waarbij je tijdens de opstart op F6 blijft drukken. Windows setup vraagt nu aan je of je SATA drivers wil installeren (de drivers die de setup aantreft op diskette)
 
Ik zou het simpeler doen: op de moederbord cd staan de drivers voor de SATA. Zet die op een diskette. Stop de diskette in de drive en start vervolgens met de CD van XP de installatie van XP waarbij je tijdens de opstart op F6 blijft drukken. Windows setup vraagt nu aan je of je SATA drivers wil installeren (de drivers die de setup aantreft op diskette)


Hoi Pasja,

Bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik geen diskettestation dus die optie kan ik niet uitvoeren
 
Oei, nu moet ik even gaan gokken: heb je een CD station én een brander? Dan zou je kunnen kiezen voor het branden van de drivers naar een schijfje en alsnog tijdens de opstart voor F6 kunnen kiezen, alleen ik weet niet of de diskette-F6 truuk ook met een schijf werkt. Nee heb je..............
 
Oei, nu moet ik even gaan gokken: heb je een CD station én een brander? Dan zou je kunnen kiezen voor het branden van de drivers naar een schijfje en alsnog tijdens de opstart voor F6 kunnen kiezen, alleen ik weet niet of de diskette-F6 truuk ook met een schijf werkt. Nee heb je..............

Hoi, helaas werkt die truuk niet.
Hij vraagt echt om een diskette station.
Helaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan