vuile kop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jammie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Berichten
1
Ik ben in het bezit van een JVC digitale GR-DVP 1E videocamera (mini DV). Bij het afspelen van het bandje geeft de LCD-monitor ruisblokken weer met vermelding: "use the cleaning cassette". Dit heb ik in het verleden vaker meegemaakt en na een of meerdere keren laten lopen van de reinigingscassette was het probleem verholpen. Dit lukt deze keer helaas niet. Ik neem eigenlijk aan dat de reinigingscassette niet onbeperkt gebruikt kan worden. Is dit correct? Moet ik simpelweg een nieuwe cassette gaan gebruiken?
Als de koppen beschadigd zouden zijn, welke melding krijg ik dan van het apparaat?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Marianne G.
 
Meestal moet je een druppeltje bijgeleverde vloeistof op het schoonmaaklint in de reinigingscasette doen, anders kan deze casette de koppen eerder beschadigen dan reinigen. Tenminste zo was het met VHS spelers.

Jouw apparaat ken ik niet, maar zal wel hetzelfde principe zijn.
 
Je zou even moeten googelen met deze vraag, ik meen ergens te hebben gelezen dat het ook nog wel eens aan de gebruikte DVbandjes kan liggen. JVC camera's schijnen de melding ook te kunnen geven als je bandjes van een ander merk gebruikt en dan vooral bij cassettes van TDK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan