Linux installeren op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar kan ik het beste vragen hoe ik voor sof2 een gameserver op linux kan installeren

of kan dat ook gewoon in dit topic
 
Kijk, ik ben een enorm voorstander van linux. Een mens kan er wel zo ongelovelijk veel meer mee. Maar als iemand stelt dat linux een betere host is voor z'n gameserver en die gameserver met WINE moet draaien, begrijp ik er niet zo gek veel meer van.
- create a temporary folder on the harddisk (e.g. $HOME/sof2temp)

- copy ossupport.dll and ossupport.txt form the CD to the temporary folder

- switch to the temporary folder and execute: wine /"cdrompath"/Setup/Setup.exe (without "" and replace content)

WINE is volgens mij meer iets voor mensen die eenmaal de vrijheid van linux ontdekt hebben, maar toch nog wel willen gamen. WINE is nl een emulatie laag voor de windows api. Windos binaries draaien meestal toch het lekkerste op -eh- windows. Dus, tenzij iemand sterke argumenten heeft om die gameserver niet op windows te draaien, lijkt het me te adviseren om dat ding op windows te draaien. Mocht je dan toch nog geprikkeld zijn om linux te ervaren is dat een ander verhaal.
Overigens heb ik dezelfde ervaring met de grafische install van Ubuntu. Zelf heb ik liever Debian zonder grafische install. Netinstall is meestal het snelste. Overigens is het aan te raden voor iemand die een server systeem op wil zetten om helemaal geen grafische omgeving op te zetten als dat niet nodig is. Tegen de console kan geen enkele window manager op qua geheugengebruik.
Mocht de setup van die gameserver wel een grafische schil vereisen kan je altijd je grafische omgeving tunnelen over ssh.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan