problemen met internet op 2de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ctrl alt

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Berichten
6
goeienavond iedereen,

Het is de eerste keer dat ik hier op het forum een vraag stel en ik hoop dat jullie mij bij deze dan ook zouden kunnen helpen bij het oplossen van mijn probleem.
Ik heb internet met een modem (Philips) die uitstekend draadloos werkt maar ik heb nog een 2de vaste pc die het voordien ook perfect deed met een USB-stick en die het nu voor bekeken heeft gehouden t.t.z. ik krijg maar "beperkte of geen toegang" tot internet op deze pc.Ter verduidelijking:degene die werkt is een laptop.Hieronder een link naar mijn modem/router:het is de eerste die je ziet als je de link opent,ISDN...
Hopelijk kunnen jullie mij in redelijk verstaanbare taal voor een leek uitleggen welke stappen ik moet ondernemen om op die 2de pc terug internet te krijgen.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_ad_wrli_phil_g
Misschien tot schrijfs?
Groetjes
 
Hoe komt je ISDN-kabel je huis binnen? Een T1- of andere box? Waarom de ISDN-kabel niet in je PC gestoken en je USB-adaper het draadloze signaal naar je router over laten brengen, waarna je laptop het draadloze signaal van de router ontvangt?

En wat ook nog wel eens helpt, is de boel resetten Dus de spanning van T1-box en router afhalen, 30 seconden wachten en dan eerst de T1-box en daarna de router weer van netspanning voorzien.
 
Goeienacht Boeing 737,
Eerst en vooral bedankt voor je snelle reactie.
Mijn kabel komt binnen via telefoonlijn.Deze kabel kan niet rechtstreeks naar mijn pc daar er op deze kamer geen aansluiting aanwezig is.Dus noodgedwongen een USB adapter aangeschakeld op deze pc.
Wat bedoel je met T1box?
De modem/router heb ik al gereset maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.
Misschien nog andere voorstellen?
Tot hoors?
Groetjes
 
De ISDN (telefoon) kabel komt niet "kaal" je huis binnen, maar er is een wit kastje, meestal in de meterkast. Vandaar gaan dan 1 of (bij ISDN meestal) 2 kabels je huis in. Hoeveel telefoontoestellen maken gebruik van die ISDN-aansluiting? Leg even uit hoe de totaalopstelling is. Die router, waar in je netwerkje bevindt die zich?
 
Hallo Boeing 737

De telefoonkabel komt binnen in de living beneden en komt waarschijnlijk wel uit een bakje onder de meter.Maar door het late uur kan ik dat nu niet controleren.
Daarop is mijn modem/router aangesloten.
Mijn laptop staat op de eerste verdieping en kan uiteraard boven en beneden gebruikt worden.
De vaste pc bevindt zich op de 2de verdieping en kan natuurlijk moeilijk verplaatst worden.
Er maken geen telefoontoestellen gebruik van de telefoonaansluiting.
Juist mijn Belgacom TV maakt daar ook gebruik van.
Hopend u een goed overzicht gegeven te hebben verblijf ik.
Groetjes
 
Goedenavond,

Bij deze wil ik melden dat na veel gezoek mijn probleem opgelost is.
Ik heb de vaste pc terug aangesloten aan de modem,terug alle stappen gedaan en op een bepaald moment toonde hij dat ik netwerkverbinding had.Daarop heb ik dubbelgeklikt waarop ie me vroeg naar een wepsleutel.Die heb ik dan ingegeven,daarna bevestigd en hip hip hoera:hij toonde mij dat ik terug verbonden was.
Ik dank voor de hulp en het zoeken die jullie gedaan hebben en tot hoors.:thumb::)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan