Help! Taakbeheer doet raar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Taakbeheer is uitgeschakeld
Wil je taakbeheer starten en krijg je de volgende melding?
"Taakbeheer is uitgeschakeld door uw systeembeheerder".
attachment.php

Doe dan het volgende:
  • Download dit bestand.
  • Sla het op, op je bureaublad, door met de rechtermuisknop op de link te klikken en te kiezen voor "doel opslaan als" of "koppeling opslaan als".
  • Dubbelklik op het bestand en bevestig positief op de vraag of je de gegevens aan je register toe wilt voegen.
  • Herstart de computer.
Noot: Dit wordt vaak veroorzaakt door een malwareinfectie. Aan te raden is dan ook om je PC te controleren op virussen/spyware.
==========================================
Taakbeheer is beperkt functioneel
Wil je taakbeheer gebruiken maar zijn de tabbladen verdwenen?
attachment.php

Doe dan het volgende:
  • Dubbelklik op een lege plek in de grijze randen.
  • Taakbeheer zal nu weer volledig beschikbaar zijn.
 

Bijlagen

  • removedtm.png
    removedtm.png
    3,3 KB · Weergaven: 1.934
  • 15yytll.jpg
    15yytll.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 1.605
Laatst bewerkt:
Een ander leuk truukje voor als je taakbeheer is uitgeschakeld is m.b.v. het AT commando.

- start > run.
alternatief: start > programma's > Bureau-accessoires > Opdrachtprompt

- type dan: at 12:01 /interactive taskmgr
(type de tijd iets later dan dat het NU is b.v. als het NU 12:00 is type je 12:01 of later)
Druk dan op Enter

als dat niet beschikbaar is door een één of andere reden:
een batch bestandje maken:

start > programma's > Bureau-accessoires > Kladblok
alternatief: c:\ > Windows/ WNNT > NOTEPAD.EXE
alternatief2: c:\ > Windows/ WNNT > "en open dan gewoon een kladblok bestandje en maak die leeg"

- type dan in kladblok: at 12:01 /interactive taskmgr
(type de tijd iets later dan dat het NU is b.v. als het NU 12:00 is type je 12:01 of later)

- Sla het bestandje op als taskmgr.bat
Note: kies bij het opslaan voor "alle bestanden" bij opslaan als type.

- open het bestandje

wacht dan tot het 12:01 (of jou eigen tijd) is en taakbeheer start op

Note: als je met deze geopende taakbeheer iets opstart(nieuwe taak) dan draai je dan met administrator rechten.
 
Dan komt 'ie toch nog niet door je restricties m.b.t. policies heen?
 
Dan komt 'ie toch nog niet door je restricties m.b.t. policies heen?

Ja dat doed hij wel (test het zelf maar).

Wat het nou is met het AT commando is dat hij gebruikt maakt van Task Scheduler en die heeft administrator rechten omdat dat nodig is voor bijvoorbeeld backups.

Nu is wel het probleem dat als Task Scheduler uit geschakeld staat werkt het AT commando niet.
Natuurlijk is er ook weer een omzeilling om die service weer te kunnen starten.

Als je dat graag wilt weten moet je even een reactie plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Lukt dus niet:
attachment.php


(beperkte gebruiker)
 

Bijlagen

  • taskmanager.png
    taskmanager.png
    15 KB · Weergaven: 1.560
wat ik begrijp uit je eerste bericht is dat je het zelf al had opgelost..?

Wat heb je nu gedaan om het te blokkeren (registery?)?
 
wat ik begrijp uit je eerste bericht is dat je het zelf al had opgelost..?

Wat heb je nu gedaan om het te blokkeren (registery?)?

Hee??
Even voor de duidelijkheid: ik heb geen problemen, ik bied oplossingen.
Jij komt nog met een oplossing die ik ging testen om te zien of deze altijd werkt.
Bovenstaande screenshot komt van een PC met een beperkte gebruiker, via een policy task manager uitgeschakeld. Daar werkt het dus niet.
Admin gebruiker met policy uitgeschakeld heb ik niet getest.
 
Ja ik snapte dat je een oplossing gaf maar later vind ik het er op lijken of je zelf hulp nodig had :p. maar ja maakt niet uit.

Ik heb het met een admin account gedaan en toen lukte het wel.
ik ga dat met een beperkte gebruiker zeker testen.
 
Het moedwillig kraken van zulke dingen worden niet gewaardeerd en zullen ook verwijderd worden!
 
Het moedwillig kraken van zulke dingen worden niet gewaardeerd en zullen ook verwijderd worden!

Ah kom op, ik kan het later toch wel weer fixen (zolang ik het maar ondhoudt :D) en dan nog.. iedereen zal dan nog altijd de laptop / pc's kunnen gebruiken. mijn mentrix is it 'r en mijn broertjes mentor is er ook heel goed in. hier heb ik gister ook al Puppie een mail over gestuurd want ik vind dat ik mijn best toch wel kan proberen omdat mijn mentrix toch wel weet dat groep Noord het toch wel beveiligt heeft.
 
Het moedwillig kraken van zulke dingen worden niet gewaardeerd en zullen ook verwijderd worden!

het is niet kraken, het is gewoon niet beveiligd, als je codes gaat hacken enzo dat vind ik meer kraken. tis niet dat we hier een topic hebben over hoe je op school hacked of zo:confused:
 
het is niet kraken, het is gewoon niet beveiligd, als je codes gaat hacken enzo dat vind ik meer kraken. tis niet dat we hier een topic hebben over hoe je op school hacked of zo:confused:

nou inderdaat.. hacken daar ben ik zo ie zo geen fan van. meer het kijken hoever ik kan gaan tot ik door de beveiliging heen ben.
 
En hoe noem je de beveiliging omzeilen dan? Hobby?? Is gewoon hacken en daar gaan we niet bij helpen. Vraag de systeembeheerder maar om samen met jou de beveiliging te testen?
 
En hoe noem je de beveiliging omzeilen dan? Hobby?? Is gewoon hacken en daar gaan we niet bij helpen. Vraag de systeembeheerder maar om samen met jou de beveiliging te testen?

Nee maar mijn mentrix doet zelf ook IT, die wil vast wel weten of het allemaal wel klopt. Voor als je het wilt weten, kep al uitgevogeld hoe ik normaal kan uitloggen met overschreden limiet aan ruimte (100 MB) maar goed, ik zoek het op eigen houtje wel weer uit. Sinds waarneer is testen van de beveiliging "hacken" dan?

En ja het is een hobby van mij :D :thumb:
 
Het op een onrechtmatige manier toegang verschaffen tot een systeem wordt gezien als hacken.
Als jij door de beveiliging heen gaat ook al is het om te testen, dan wordt dat gezien als hacken.
 
Het op een onrechtmatige manier toegang verschaffen tot een systeem wordt gezien als hacken.
Als jij door de beveiliging heen gaat ook al is het om te testen, dan wordt dat gezien als hacken.


Als je het zou hacken dan zou je het toch niet vertellen dat je er mee bezig bent? Mijn mentrix is beheerder over het netwerk, zei weet het, en zo'n 3 andere leraren weten het maar hebben (nog) niet gezegt dat het maar niet een goed plan is dat ik dat test.
 
Het op een onrechtmatige manier toegang verschaffen tot een systeem wordt gezien als hacken.
Als jij door de beveiliging heen gaat ook al is het om te testen, dan wordt dat gezien als hacken.

Doe toch niet zo kinderachtig man:confused:
 
Wat is er kinderachtig aan? Zou jij het leuk vinden dat jouw ze jouw netwerk binnen zouden dringen voor de gein?

Hier op helpmij zien we dat liever niet. En wil hij het toch doen dan zonder onze hulp.
 
Noot: Dit wordt vaak veroorzaakt door een malware infectie. Aan te raden is dan ook om je PC te controleren op virussen/spyware.

In dat geval zou je het zo weer kunnen herstellen. Normaal wordt het echter toegepast in een omgeving met Active Directory.
Meestal is dit dan niet de enige restrictie.
In de fabriek op m'n werk krijgen de standaard users niet eens een rechtsklik, geen ctrl-alt-del, desktop helemaal leeg, geen verkenner, en slechts bepaalde toepassingen in het start-menu.

In zo'n situatie is heel bovenstaand trucje niet mogelijk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan