Diverse vragen videoconverters (videoformaten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
1.Ik zoek een converter waarmee je bv. een Avi Divx zonder geluid en een MP3 file aanmekaar kan plakken als een Avi DivX met hoge kwaliteit MP3 audio. Uiteraad ook de mogelijkheid om de audio bij te Syncen met de video.
Nu kan ik wel losse audio plakken aan video met VirtualDub echter deze pakt alleen wav audio bestanden en wil ze omzetten naar hoge kwaliteit PCM of lage kwaliteit MP3 (56kbps), PCM is erg groot dus wil ik liever hoge kwaliteit MP3 audio.
Het omzetten van de MP3 naar Wav kost natuurlijk ook wat tijd maar dit vind ik ik niet zo erg.
2.Hoe kun je meerdere Avi bestanden aan elkaar plakken.
3.Hoe kun je een DVD met Dolby Digital 5.1 omzetten naar Avi DivX met AC3 5.1 audio.
4.Hoezo is dat SUPER zo'n goede audioconverter de helft van de films pakt die niet eens, ook doen de helft van de films die er uit komen het niet eens.
Ik had met SUPER ook een filmpje omgezzet naar 3GPP voor een Sonij Erricsson telefoon.
--3 Seconden geluid stil nog 3 seconden geluid de rest van de muziek video stil.
Het beeld was meer stilstaand dan beweging.
5.Waarom word een Vob file van een DVD toch van mindere beeld kwaliteit als ik hem omzet naar Avi DivX met een bitrate van 3000kbps, de audio naar PCM 1500kbps word naar mijn idee niet minder.
6.Waarom kunnen de meeste MP3-Spelers geen DivX aan, maar moet je ze omzetten naar MP4???
7.Waarom kan een HDD & DVD recorder niet opnemen naar DivX??? maar alleen naar (grote lompe) mpeg2????
8.Is MPEG2 met een bitrate van 2000kbps nu beter, gelijk of slechter dan een DivX file van 2000kbps.
9.Als ik iets opneem op de HDD & DVD recorder is zelf in XP (HQ) de kwaliteit zichtbaar minder dan live TV.
10.Waar is het verschil tussen die codecs???
MPEG1 (voor VCD begrijp ik)
MPEG2 (voor SVCD begrijp ik)
VOB & MPEG2 (voor DVD begrijp ik)
AVI DivX (Xvid) (voor file sharing begrijp ik)
MP4 (voor iPod, MP3 e.d.)
3GPP (voor Sony Erricsson)
MPG ?? (zie ik vaak op internet)
 
Laatst bewerkt:
Zijn dit soort vragen soms van te hoog niveau, gezien het vaak lang duurt voor dat ik antwoord krijg op dit soort vragen.



Gezien jou geschiedenis en het aantal gebruikersnotities en ook nog een officiele waarschwuwing en een ban denk ik dat je zulke uitspraken beter achterwege kan laten en tevens denk ik dat men niet zo snel meer bereid is jou te beantwoorden!
Let op je woorden zou ik zeggen!
 
Volgens mij kan je het antwoord op een redelijk deel van de vragen wel op internet vinden of via de zoekfunctie van Helpmij.
Maar, geef je zelf niet een beetje het antwoord op vraag 10 al tussen haakjes? :confused:

gast0175 zei:
Waar is het verschil tussen die codecs???
MPEG1 (voor VCD begrijp ik)
MPEG2 (voor SVCD begrijp ik)
VOB & MPEG2 (voor DVD begrijp ik)
AVI DivX (Xvid) (voor file sharing begrijp ik)
MP4 (voor iPod, MP3 e.d.)
3GPP (voor Sony Erricsson)
MPG ?? (zie ik vaak op internet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan