Laptop aansluiten op televisie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tirzah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Berichten
4
Sorry mensen... ik ben zo'n onbenul met die soort dingen dat ik niet eens zeker weet waar ik deze vraag in godsnaam precies moet plaatsen... Hoop dat ik hier beetje goed zit!

Kan iemand mij een tip geven voor het volgende probleem:

Ik wil mijn laptop aansluiten op mijn televisie, zodat ik mijn gedownloade filmpjes lekker op een groot beeldscherm kan bekijken... maaar arghhhhhh ik heb echt al veel geprobeerd en het lukt me maar niet...

ik heb een s-video uitgang op mn laptop en daar een kabel aangehangen die ook s -video uitgang heeft aan de andere kant... nu bleek dat mn tv niet zo'n ingang heeft, dus heb ik er een tussenstuk tussen gezet van s-video ( of video -s.. whatever..) naar scart... met als gevolg als ik mn tweede beeldscherm )als televisie) aansluit, ik wel beeld krijg, hij wordt herkend, maar alleen zwart-wit beeld...

vervolgens heb ik naar een andere oplossing gezocht.. en een overgang naar tulp gekocht, dus nu gaat ie van s-video naar tulp en ontvang ik helemaal niets op het tweede beeldscherm.. alleen tenminste alleen maar storing ( of het teveel herz is)

zucht... ik heb voor mn gevoel alle instellingen op laptop al een keer aangepast maar niets lijkt te werken. echt al een vermogen uitgegeven aan al die kabels, maar grrrr niets werkt

heeft iemand een ultieme tip????????
 
Wikipedia

Om veel meer te weten te komen over S-video kan je dit eens lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/S-Video misschien is het er ook in nl, maar dat vond ik zo gauw niet.

Zelf is het me wel gelukt, maar de beeldkwaliteit vond ik minnetjes hoor op de grote TV. Hoe dat dan weer komt? Je moet natuurlijk op S-video blijven zitten en niet overgaan op banaan, omdat je dan zeker kwaliteit verliest. Met die scart composiet had het wel moeten lukken. Je kan dat nogeens controleren met wikipedia, de nummers van de pootjes worden genoemd, toch wel een ramp ook hoor als je daar aan moet prutsen.

Uit ervaring durf ik wel te zeggen dat van al die apparaten het nauwkeurig afleveren van de stekkerdozen heel vaak te wensen over laat. Men redeneert denk ik dat al die mogelijkheden toch niet benut zullen worden. Verder is het altijd dringen op de pluggen en gaat daar gauw iets mis.

Soms moet je in je monitor-driver/grafische interface, nog wat dingen invullen voor de soort TV die je aansluit. Dat moet je even opzoeken in meestal de hardwarespecs van je laptop. Je maakt dan een monitorconfiguratie, sla eerst de huidige op en doe dat ook met de nieuwe cnf en denk er aan dat je terug gaat naar de oude cnf, als je weer loskoppelt. Bij een goede driver die dit allemaal verzorgt, geeft dat niet, maar als je wat simpeler uit de bus komt en wanneer weet je dat, wordt je later nog eens verrast. Ja, ja dus dat gaat allemaal zomaar niet!

Ik weet dat ik je niet uit de brand heb, maar je bent al wat beter toegerust voor grondig spuitwerk...

Saluut!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan