mp3 namen op dvd speler.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snertnet.tk

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Berichten
60
Hallo, hier wederom een vraag over mp3 namen.

Ik wil graag een cd/dvd met mp3 bestanden erop branden en die vervolgens in de dvd speler afspelen met een lijst met de namen erbij. Mijn hele lijst met muziek is netjes van naam voorzien, vaak ook nog eens in goed ingevuld bij geavanceerd maar als ik ze op schijf in de speler doe is het vaak een lijst met alleen maar namen als track 1, track 2 etc.

Is hier een simpele/logische oplossing voor of ligt dat gewoon aan de speler? Ik heb het namelijk geprobeerd met een jvc speler, een pioneer speler en een panasonic hdd... Altijd maar track als naam...

Bij voorbaat dank!

Rutger
 
Welk programma gebruik je op de PC voor je muziek, en staan ook daarin de namen netjes en goed?
Ik denk dat je met "bij geavanceerd" de ID3 tag bedoelt, de informatie die bij ieder mp3'tje zit. Als deze ook gewoon keurig is ingesteld, dan ligt het echt aan je DVD speler. Meer namen kan je niet aan een bestand geven...

Je kunt even testen om een paar liedjes automatisch te hernoemen met bv. een MP3 Renamer (er bestaan wel meer van dat soort programma's), en kijken of het daarna wel goed weergegeven wordt. Maar ik ben bang van niet.
 
Dankjewel voor je reactie, ik ben het nu aan het proberen...

Ik gebruik windows media player 10, maar bij ieder ander programma dat ik in het verleden gebruikt heb (winamp, realplayer en musicmatch) gaven het altijd gewoon goed aan... Jammer, vind het toch erg onhandig die track1 als naam e.d.

Raar dat jpg'tjes en andere fotobestanden wel gewoon de naam aangeven...
 
Ik zie nu trouwens dat het bij het branden al gebeurd. Als ik een gebrande cd/dvd weer in de pc doe staat er ook track gevolgd door het nummer... Weet iemand hier een oplossing voor? Ik brand met windows media player... Ik zal nu eerst ff een ander programma proberen.
 
Pobeer het eens met Nero, of een andere professionele brander.
Als je er geen hebt, probeer het dan met de gratis DeepBurner. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan