Internet is wel verbonden, maar geeft blanco/geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakie17

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Berichten
39
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een router geinstalleerd en heb daarmee internet. Maar mijn probleem is dat ik op me 2e pc geen draadloos internet heb, terwijl er staat dat ie verbonden is.
Ik heb Tele2 internet en modem die uitstekend werkt. Mijn 2e pc krijgt verbinding via me USB-adapter. De signaal sterkte is goed en de snelheid ook.
Mijn router is een WL-183 Wireless Router Network 300N voor degene die het willen weten.

Ik hoop dat iemand me kan uitleggen wat er aan de hand is en uit kan leggen hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt,
Groetjes Sjaak
 
snelle tips die mogelijk helpen
Soms is de firewall(s) niet goed geconfigureerd, probeer deze eens uit te zetten.
Verder is het soms nodig de thuisnetwerkwizard te doorlopen.
Kies voor home gateway
mvg leo
 
Firewall uitschakelen helpt niet. ik heb alle beveiligingen ook uitgeschakeld maar het probleem staat er nog steeds.
Ik heb toen Wizard Netwerk Instellen geprobeerd, maar op het laatst staat er dat het mislukt is en niet kan worden voltooid.

kan iemand me hiermee helpen?
 
Is de draadloze netwerkadapter goed geinstalleerd en staat deze goed in apparaat beheer?
Komende instellingen overeen met de werkend pc (ip automatisch verkrijgen, event. beveiliging, wachtwoord)
Kun je inloggen in de router?
En is is misschien macadres filtering ingesteld in de router.
en geeft ipconfig bij beide pc de zelfde ip configuratie aan ?
Dat doe je door cmd in het vak uitvoeren te typen en dan ipconfig /all in het dosvenster te typen.
mvg leo
 
De draadloze adapter is wel goed verbonden, want ik kan hem zien in het apparaatbeheer en daar staat dat hij correct werkt.
Verder kloppen de instellingen wel, maar ik weet niet precies wat er moet staan. Ik kan wel inloggen op me router. Ik heb hem zelfs een keer gereset en opnieuw geinstalleerd maar er gebeurt nog steeds niks. Met de mac-adres weet ik niet precies of het gefiltreert is en hoe je dit kunt zien.
Mijn Computer die wel internet heeft, heeft 192.168.0.100 als ip-adres.
Mijn Computer die nog geen internet heeft, heb ik als ip-adres gezet op 192.168.0.110.
MIjn Router ip-adres is 192.168.0.1

Kan iemand me hiermee verder helpen ?
 
Probeer eens de pc die niet doet op automatisch ip adres verkrijgen te zetten.
 
dan krijg ik op me icoontje te zien dat er "beperkte of geen internet mogelijkheden zijn"
alleen als ik hem op handmatig zet, krijg ik verbinding, maar geen internet

Trouwens bedankt voor je snelle reactie, krijg ik niet vaak hier :D
 
Laatst bewerkt:
ach ja, soms zit je er net achter
de meest helpdesks zijn langzamer met hun mail dan hier op het forum.
ip automatisch verkrijgen lijkt mij de juiste optie.
probeer dan nog (weer?) de thuisnetwerkwizard te doorlopen kies dan voor hub.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Kun je me mischien verder helpen?
Ik heb echt heel veel geprobeerd van opnieuw installeren tot configureren, maar ik kom er niet uit.
 
beide pc's hebben hetzelfde windows?
zo nee heb je ze in dezelfde workgroup?

en voor je opmerking> mensen doen dit vrijwillig,gratis en voor niets dus hebben ook wel eens wat anders te doen.
 
Laatst bewerkt:
De pc's hebben wel dezelfde windows, maar ik weet niet of ze in dezelfde workgroup bevinden. ik heb toen Wizard Netwerk instellen gedaan, maar dan staat er Wizard Instellen mislukt.

heb ik hier iets fouts gedaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan