Diaserie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverk

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
47
Begin vorig jaar had ik een (gratis) programma gevonden om diaseries te maken; ik kan het helaas nergens meer vinden!

Je kon 'n gehele map selecteren, kreeg dan en soort filmstrip en dan kon je PER foto tekst ingeven, muziekje afspelen gedurende 1 of meer foto's enz. enz.
Vooral heel gemakkelijk om van je (vakantie)foto's een diaserie te maken en op een snelle, eenvoudige manier tekst aan foto's toe te voegen.

Wie weet welk programma dat is?
 
Mmmm, bedoel je niet gewoon Windows Movie Maker? Kan je ook voor een diashow gebruiken.
 
Nee, Windows Moviemaker ken ik.
Daar kun je wel een leuke diaserie van maken maar je kunt geen tekst aan/op een foto toevoegen en ook geen muziek voor 1 foto of serie foto's toeveogen.
Het was een freeqare programma.
 
Nee, Windows Moviemaker ken ik.
Daar kun je wel een leuke diaserie van maken maar je kunt geen tekst aan/op een foto toevoegen en ook geen muziek voor 1 foto of serie foto's toeveogen.
Het was een freeqare programma.

Dat moet wel lukken, hoor! :rolleyes:
Zie onderstaande afbeelding voor een voorbeeldje (klik voor vergroting).

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads/479a0f8b895ac/diavoorstelling.png[/smallimg]

Importeer eerst je foto's in de presentatie, kies dan voor weergave in Tijdlijn.
  • Ga dan in het menu links voor text naar Titels en credits, deze komen onderaan bij Overlaytitel te staan. Je kunt lettertype etc. aanpassen.
  • Ga voor de muziek links in het menu naar Audio of muziek, en importeer een liedje. Plaats dat liedje op de tijdlijn onder de foto's.
Zo kan je die dingen toevoegen :thumb:. Het moet bij elke Windows versie ongeveer hetzelfde gaan.

Wat het programma is wat je eerst had, is natuurlijk moeilijk te raden. Er zullen er wel meerdere bestaaan. Ik zal zo even op zoek gaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan