printer print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Na veel gesukkel en meerdere opstarts ben ik zo ver dat mijn draadloos printserver linksys is geinstalleerd zonder foutmeldingen.
als ik diagnostisch draai geeft hij nergens iets fout aan sterker nog als ik een testpagina wil afdrukken draadloos geen enkel probleem.
maar nu heb ik het volgende.
ik start office op wil een document afdrukken en hij doet niets.
wat zou dat kunnen zijn??
e de waele
 
Geen TCP/IP poort aangegeven bij het toevoegen van de printer in je Windows?

Tijs.
 
waar kan ik dat ergens controleren of dat zo is.
Ik ben als de donder bang dat ik weer iets ga verprutsen.
en wat moet ik nu doen/
ik kan wel een testpagina printen in de configuratie van de printserver draadloos dus
vreemd toch of niet
als ik ga naar printers eigenschap en testpagina gebeurt er niets ook geen foutmelding.
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Vertel ons een paar extra dingen:
1. Welke Linksys praten we precies over? Graag het precieze type vermelden, dan kunnen we de handleiding downloaden en bekijken.
2. Hoe heb je de printer in Windows precies toegevoegd? Was er een driver cd bij met instructies?
3. Welk ip-adres heeft het Linksys apparaat gekregen?

Tijs.
 
Eerst komt de modem: tomson speedtouch-546 ip 84.84.158.247
dan de wileles router netgear wnr 854t ip 192.168.1.1
dan de wireles printserver: linksys wps54g v2 ip 192.168.1.
printer epson r 425 usb ik heb deze gewoon toegevoegt met de instl cd en gaf verder geen probleem hij printe bekabeld zonder een probleem
toen ik vanmorgen opstarte dan moest ik weer de printserver installeren
mvrg
e de waele
 
Kijk hier voor hoe de printer voor netwerkgebruik te configureren.

Hier staat precies hoe je de printer moet toevoegen in Windows.

Denk er wel aan dat de Epson niet rechtstreeks aan je computer is aangesloten, en dus dat je een 'gewone' printerdriver nodig hebt, niet eentje die ook rechtstreeks communiceert met de printer over de USB poort van de computer.

Misschien lukt het je om de bestaande printerdriver van de Stylus die je hebt geïnstalleerd toen de printer nog rechtstreeks op je pc was aangesloten te hergebruiken om de printer over het netwerk te kunnen gebruiken.

EDIT: Hier wordt gezegd dat de printer in PCL emulatiemode moet worden gezet. Je kunt dan een generieke PCL printerdriver gebruiken voor het aansturen van de printer over het netwerk. Ik geef dit een veel grotere kans van slagen over een netwerk dan dat het gaat werken met de printerdriver software die Epson erbij geleverd heeft op cd-rom.
Kijk of dat bij jouw Epson ook kan.

EDIT2: Over het gebruik van een R200 Epson printer wordt de volgende tip gegeven op deze pagina
[...]Hooked it up to an Epson R200 printer, using a Linksys WRT54G version 2 router. [...]My advice to those considering buying one, read the instructions. After the print server is configured, power cycle by unplugging it then plugging it back in. Install the printer drivers on the PC you want to configure, then install the print server drivers. Worked perfectly for me this way on multiple computers. Nice range, prints quickly, no worries. Good luck.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het allemaal nalopen of dit klopt.

het lijkt er op dat ik alleen niet kan printen van af een ander programma.
Als ik op de website ben van mijn printserver waar ik deze kan instellen dan kan ik gewoon een testpagina afdrukken. dat is toch een teken dat de instellingen goed zijn. alles is nu draadloos
e de waele
 
[...]Als ik op de website ben van mijn printserver waar ik deze kan instellen dan kan ik gewoon een testpagina afdrukken. dat is toch een teken dat de instellingen goed zijn.[...]

Dit klopt niet: Vanuit de printserver bekeken is de Epson een lokaal aangesloten printer. Dat is dus vergelijkbaar met zoals het eerder ook voor je werkte: Rechtstreeks via USB aangesloten op je PC.
Jij wilt nu vanuit je pc over het netwerk kunnen printen op een printer die lokaal op de printserver is aangesloten.

We horen wel of de tips wat geholpen hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
IK ben vanmorgen weer gestart om mijn prinserver aan de praat te krijgen maar alles zonder resultaat.
Ik ben nu selfs zo ver als ik de webpagina 192.168.1.2 oproep
dan komt deze op het scherm zodra ik iets invul en druk opsave dan krijg ik pagina niet kan niet worden weergegeven.
Ook heb ik een probleem met een programma te verwijdern.
Als ik op printer server klik voor te verwijderen dan zegt hij dat ik niet ben bevoegd
e de waele
 
Klik even op mijn naam (links van dit bericht), en kies Stuur E-mail bericht aan dnties.

Geef me je MSN, dan kunnen we kijken of m.b.v. hulp-op-afstand het probleem te tackelen is.

PS: Het kan nog steeds zo zijn dat de standaard printerdriver van Epson vereist dat de printer rechtstreeks is aangesloten aan je pc ipv. bereikt wordt over het netwerk. Vandaar mijn 'tip' over het gebruik van PCL emulatie, want daar zijn wel printerdrivers voor die functioneren over netwerken.

Tijs.
 
Via dit bericht moet ik vertellen dat alles werkt.
wat ik allemaal heb gedaan om in te stellen weet ik niet meer dat vind ik zeer jammer.
nu kan ik niet meer nagaan wat de oorzaak is geweest.
kan ik daar nog achterkomen???
ik wil jullie bedanken voor de tips die ik heb gekregen.
Als ik nog iets moet doorgeven dan hoor ik het wel
mvrg
e de waele
 
Fijn dat het werkt nu. :thumb:

Nagaan wat het probleem verholpen heeft kunnen wij niet doen, maar je zou wel kunnen melden of je bijv. de aangereikte handleiding hebt gevolgd voor installatie van de printserver, of je de aangereikte handleiding voor het toevoegen van de printer in Windows hebt gevolgd, of je de printer in PCL emulatiemode hebt gezet of niet, of je de printer tijdelijk hebt losgekoppeld van de printserver en de printserver daarna gereset hebt etc.

In ieder geval graag nog even klikken op "Vraag is opgelost", rechtsonderaan deze pagina in het vakje "Status van de vraag".

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan