Geen geluid dualboot Vista en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxieboy34

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
41
Hallo iedereen, m'n eerste post!!! :cool:

Ik heb dus een groot probleem.
Ik heb al een hele tijd een Dell Dimension E521 met vista erop voorgeinstalleerd.
Ik heb Xp er met dualboot bijgezet, vooral voor games etc. Alles draait als een zonnetje, behalve het geluid in WinXP, helemaal NADA!! Zonder geluid kan ik helemaal niks! In vista doet het geluid het wel gewoon. Er staat een geel uitroepteken in apparaatbeheer bij "multimediacontroller" en "PCI Device". Ik ben al op de site van Dell geweest, al vele malen verschillende drivers geinstalleerd maar geen resultaat. Er staat bij apparaatbeheer niet bij wat voor geluidskaart het is, maar bij dell support zeggen ze dat het een van sigmatel is. Is er misschien 'n mogelijkheid om de drivers van vista naar XP te kopieren, of heeft iemand een andere oplossing?? :confused:

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!!
 
Zijn er voor jou geluidskaart drivers voor xp?
Probeer die dan te vinden. Als die er niet zijn kan je wsl best een geluidskaart die wel compatibel is met xp bij in je pc steken.
 
Hoi !

Eerst in XP de chipset-drivers voor XP installeren, dan pas geluidskaart etc. etc.

Anders gaat het nooit lukken !

Greetz,

Harry.
 
Nope, het werkt nog niet...
wat ik heb gedaan:
- Alle drivers verwijderd
- via de site van dell nvidia chipset drivers gedownd en geinstalleerd
- opnieuw opgestart
Na het opstarten kwamen er een hele rits schermpjes met "nieuwe hardware gevonden", oa: nvidia display drivers, plug and play monitor, en PCI device!! Alles behalve de laatste installeerde. Maar ik gaf niet op en heb de sigmatel drivers voor XP geinstalleerd en opnieuw opgestart. Meteen na herstart starte de sigmatel driver setup weer, maar gaf de volgende error:"Het systeem ondersteunt het stuurprogramma dat U probeert te installeren niet." Ik ben dus niks verder gekomen. Wel interessant is dat "PCI Device" nu "Microsoft UAA Bus driver for High definition audio" heet, wel met nog steeds een geel uitroepteken ervoor. Rara, wat heeft mn PC voor n ziekte??
 
bedankt, ik ga het na het downen proberen.

dwnloaden met 10kb/s...
 
Helaas...
De installatie rondt af zonder errors, ik start opnieuw op, maar hij doet het nog niet. Ik ben daarna naar apparaatbeheer gegaan en op stuurprogramma's bijwerken geklikt ( Van UAA Bus). Hij vroeg om de locatie van het bestand hdaudbus.sys. In
c:\windows\system32\drivers van vista stond dit bestand en heb het aangeklikt. Hij vroeg nog eens om hetzelfde bestand?? Weer hetzelfde bestand aangeklikt. Je zag heel kort een kopieerbalkje lopen, en toen gaf hij de volgende error: Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet inintialiseren (code 37). Wat nu?? In de uitgepakte map van het gedownde bestand staat hdaudbus.sys niet...En trouwens: de uitgepakte map heet Realtek, terwijl ik sigmatel heb...:confused:
 
Hoi !

Zoals je kunt zien op de site van softpedia is de driver ook geschikt voor sigmatel:

Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio driver description Download
Devices this driver supports:
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Adi 1983
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Adi 1986
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - CMedia 9880
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Conexant Waikiki
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Realtek 260
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Realtek 261
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Realtek 280
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Realtek 880/860
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Sigmatel 9770
Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Sigmatel 9772
Realtek Content Creation Bay
Realtek High Definition Audio

Dus dat kan het probleem niet zijn !

Je zult het met deze driver moeten doen.

Mits je de chipset-drivers van je mobo geinstalleerd hebt moet deze te installeren zijn.

Greetz,

Harry.
 
Het werkt toch echt niet...
Minstens 5 keer alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat.
Heeft iemand alsjeblieft een andere oplossing????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan