PC aansluiten op radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

sucre

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Berichten
146
Hey,

Ik wil graag min pc aansluiten op de radio.

Ik heb er wel naar gezocht en kwam ik op een jack kabeltje ofzo.
Maar mijn radio heeft allen een video aux (R&L) daar kan ik mijn playstation wel op aansluiten maar ik vroeg me af of ik daar ook mijn computer op kan aansluiten.

Kan dit zo nee wat moet ik er dan extra bijkopen?

Groeten. en alvast bedankt
 
Je zal een kabeltje moeten hebben die aan de ene kant mini jack heet en aan de andere kant tulip.
(zie afbeelding):
Kabel%202%20tulp%20-%201%20mini%20jack.jpg
 
Als je de ingang nu al gebruikt voor je playstation en dat werkt moet je twee stekkertjes hebben om de signalen samen te voegen.

caa38es9.jpg


De twee witte in één blokje en de twee rode in de tweede en dan die aansluiten op je 'radio'.

Iets fraaier is een schakel kastje gebruiken zoals dit (3x in en 1 uit)
505b1ok6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn playstation staat er niet meer op aangesloten dus zou ik mijn pc er alleen op hoeven aansluiten. Ik heb een rode en een witte ingang op mijn radio. En dan kan ik de radio op de video functie zetten dan kreeg ik altijd het geluid ervoor. Ik heb dus aan dat eerste draadje genoeg neem ik aan. Mocht ik in de toekomst nog wel meer erop aansluiten kan dat altijd. Met zo'n kastje handig om te weten.
Maar hebben jullie enig idee wat een (mini jack heet en aan de andere kant tulip) draad kost?
Ik heb denk ik 7 m nodig om het naar mijn radio te leggen ander door het pad is een beetje onhandig.

Alvast bedankt ik hoor het wel mocht iemand het weten.
 
Dat mini jack kabeltje kan ik die gewoon in mijn pc doen dat is zo'n ingang waar je ook een koptelefoon enzo in kunt doen dus niet de kleinste ingang ik weet niet precies hoe groot die mini jack is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze beide dus dat komt wel goed.

Iig bedankt mijn vraag is opgelost.

Maar nog een klein vraagje ik heb 2x groen dus zou ik evt. mijn gewone computer boxen ook nog gewoon aangesloten kunnen laten dat die ook aanstaan en mijn radio ook of werkt dat niet?

volume zal wel wat lastig worden denk ik.
 
Minijack splitter, deze in de PC en dan de stekkertjes hierin.

splitter1kb9.jpg


Je hebt ook nog wel weer kastjes voor er tussen om het volume te regelen...

Hier splitter en 2x volume regelaar in één, reken op circa 10-15 euro.
2xaudioxu8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan