snel met frontpage uit de voeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepepepe

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Berichten
37
Ik heb een basiskenneis van websites. Ik ben gebombardeerd tot webmaster van een klubje. De website die zij hebben gaat echter volgende week verdwijnen omdat het bedrijf dat de server exploiteerd ermee ophoudt. Ik heb maar een paar dagen om de site te redden en dan wat langer om hem weer op te bouwen. Daarvoor heb ik Frontpage 2003gekregen. Als ik een nieuwe website maak en ik haal volgens de wizzard dan de bestaande website binnen, dan zou ik volgens de wizzard alle gelinkte pagina's mee binnenhalen. Nu blijkt dat ik slechts de index en 2 van de 8 links binnenhaal, maar dat blijven links, want zonder internet krijg ik geen pagina. Ook alle foto's etc heb ik niet binnengehaald. Hoe krijg ik toch de hele site in Frontpage binnengehaald?
Een alternatief dat ik ook nog heb is om elke page in html code naar mijn harde schijf te kopieren. Blijft dat ik er niet zeker van ben dat ik alle fotos en plaatjes meeneem. Ik kan dat moeilijk kontroleren omdat deze plaatjes toch al ergens op mijn PC staan. Ik zou dan vanaf een andere PC moeten werken. Wie kan mij een slim idee aan de hand doen om de hele site te recoveren?
 
Heb je ook de log-in gegevens van de site?
Dan kan je via ftp de website naar jouw computer kopieren.

Als het niet lukt mag je mij ook wel de gegevens sturen, dan download ik ze voor je en stuur ik ze je via de mail op!
 
Heel erg fijn dat je zo snel antwoord. Ik kan zomaar geen inloggegevens aan jou sturen, dat kan ik niet maken. Hoe haal je met FTP de site binnen? Ik kan ingelogd, de bladzijden bladzij voor bladzij binnenhalen in html, maar daar ben ik wel even mee bezig.
In Frontpage zit een wizzard om een site binnen te halen. \als ik die volg heb ik echter maar een deel van de bladzijden an dan volgens mij enkel nog als link en niet als echte pagina.
 
Geeft niet hoor! Ik snap je helemaal ;). Niet iedereen op internet is te vertrouwen natuurlijk.

Ik weet niet om wat voor soort domein het gaat, maar meestal kan je het ook zonder speciaal ftp-programma via Internet Explorer doen.
Je typt dan in de adresbalk: ftp://ftp.domeinnaam.extensie
Bijvoorbeeld ftp://ftp.helpmij.nl
Als het goed is krijg je nu een inlogscherm waar je je gevens in moet voeren.

Als je in de ftp gekomen bent moet je ctrl+a indrukken (zo selecteer je alle bestanden), vervolgens ctrl+c (zo kopieer je de bestanden naar je klembord).

Nu moet je een map op je computer aanmaken waar je vervolgens ctrl+v (dit zorgt ervoor dat de bestanden van je klembord, naar de map worden gekopieerd) intoetst.
Alle websitebestanden worden als het goed is nu gekopieerd.
 
Nou dat lukt me niet. Ik heb de paginas in html binnengehaald (alleen de pages van nu, niet de oude) . Sommigen waren iets van 70 pagina's in word. Moet je nagaan hoe er vertaald wordt! Ik geloof dat voor iedere letter gezegd wordt hoe hij moet zijn Zo krijg je monstersites in html.
Nu staan er nog veel fotos op de site en ik heb geen tijd meer om ze eraf te halen. ( Ik MOET een paar daagjes met vakantie) Omdat ik nog maar pas aan deze website werk heb ik de fotos zelf niet op mijn comp staan. Dat wordt nog een heel gezoek.

pepe
 
Nog even kort mijn probleem:
Onze website wordt verwijderd. Ik moet snel die website leeghalen. Heb daartoe frontpage aangeschaft. In frontpage kun je je website downloaden. In mijn geval lukte dit echter niet; ik kreeg maar een deel van de website binnen. Nu ben ik er achter wat waarschijnlijkde reden is. Twee sites van de website heb ik gevuld met een paar excel tabellen Nu blijkt dat deze tabellen een enorme hoeveelheid extra tekst genereren. Een simpele page werd zo 60 paginas html. Ik denk dat Frontpage maar een bepaalde hoeveelheid kB's aankan en dus werd de website maar gedeeltelijk binnengebracht. Neem ik een andere website, dan kan ik die in zijn geheel binnenhalen.

pepe
 
Ik ben al wat beter onderweg. Ik heb nu onze bestaande website al zo ongeveer binnegehaald met frontpage. Ik heb ook de foto's binnengehaald. Bij het binnenhalen heb ik echter niet de koppeling met de fotos binnengehaald, dus moet ik dat nog even doen met slepen of met copieren en plakken.
Nu heb ik een 3 x 3 rabel en daar moeten 9 fotos in. Ik sleep de fotos erin en deze zijn veel te groot. Ik maak de fotos kleiner door aan het puntje te duwen. Dat gaat redelijk goed, maar ik wil de fotos exact gelijk hebben. Dan klik ik rechts op de foto, krijg een venster waarin ik de grootte van de foto kan ingeven en vervolgens is de foto weg en houd ik een kruisje over. Hoe kan dat? Hoe kan ik de fotos goed allemaal hetzelfde formaat maken?

pepe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan