installatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubynette

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
25
Beste mensen hallo.
Ik ben bezig om win pro op mijn pc te installeren maar ik kan niet verder want ik weet niet hoe ik dit moet doen.
(Zet je cdrom speler hiervoor als eerste boot device en save je instellingen)
Als je mij kan uitleggen hoe ik dat moet doen dan probeer ik verder te gaan, ik wil deze zelf doen anders moet ik elke keer ergens naar toe gaan om het te laten doen.
Ik wacht op je hulp,tot zo.
 
Je moet de BIOS van je PC in.
Als je je PC net aandrukt komt er een schermpje waar wat info over je PC staat.
Dan moet je op F2, DEL of iets in die richting indrukken, staat er ook vaak bij.
Ram lekker op die toets die je moet indrukken, en dan kom je in de BIOS.
Zoek dan naar iets van "Advanced BIOS Features" en dan naar Boot Sequence ofzo.
Daar kun je dat instellen.
Kijk als je het niet vind ook ff in de BIOS of je iets vind dat hier op lijkt.
 
Je moet de BIOS van je PC in.
Als je je PC net aandrukt komt er een schermpje waar wat info over je PC staat.
Dan moet je op F2, DEL of iets in die richting indrukken, staat er ook vaak bij.
Ram lekker op die toets die je moet indrukken, en dan kom je in de BIOS.
Zoek dan naar iets van "Advanced BIOS Features" en dan naar Boot Sequence ofzo.
Daar kun je dat instellen.
Kijk als je het niet vind ook ff in de BIOS of je iets vind dat hier op lijkt.

IStop de cd van Windows XP in je pc en herstart je pc. Zodra je je systeem gestart hebt dan zal de installatie van Windows XP beginnen. Als je systeem niet vanaf je cdrom boot dan moet je dit eerst aangeven binnen de bios setup van je pc. Hierstart je pc en klik direct op de delete knop (herhaal dit maar een tijdje) nadat het bios menu geladen is dan moet je zoeken naar Advanced Bios Features en boot devices (iedere bios is anders en dus kunnen we niet precies zeggen wat je moet doen). Zet je cdrom speler hiervoor als eerste boot device en save je instellingen. Hierna zal de setup van Windows XP automatisch starten nadat je je pc opnieuw hebt gestart.

dit heb ik dus gedaan
 
als je de 1e boot devive priority op je cd rom zet, en dan opstarten...

Misschien kan je mij op een ander manier uitleggen wat ik moet doen want ik kan niets op mijn cd ROM zette volgens mij, als je iets anders bedoeld moet je dat anders uitleggen.
 
Misschien kan je mij op een ander manier uitleggen wat ik moet doen want ik kan niets op mijn cd ROM zette volgens mij, als je iets anders bedoeld moet je dat anders uitleggen.

wanneer je xp wilt installeren vanaf cd-rom zal hij moeten opstarten vanaf je cd rom speler natuurlijk. zaak is dan dat je dat in je bios aangeeft, dit doe je (maar dat had je al begrepen) met 't opstarten van je pc op f 2 te drukken. als het goed is kom je dan automatisch in je bios.

hier moet ergens een keuze zitten om de ''boot device priority'' dus de opstartvoorang voor welk device(c: d: of welk dan ook) te kiezen. zodra je die keus hebt gemaakt, bij jouw waarschijlijk d: zal je pc op moeten starten vanaf d: dus je cd rom schijf.

een andere oplossing zou zijn als je bij het opstarten van je pc f 11 ingedrukt houdt, dan kom je ook in een schermpje waar je kan kiezen uit de schijven om op te starten.

succes.
 
wanneer je xp wilt installeren vanaf cd-rom zal hij moeten opstarten vanaf je cd rom speler natuurlijk. zaak is dan dat je dat in je bios aangeeft, dit doe je (maar dat had je al begrepen) met 't opstarten van je pc op f 2 te drukken. als het goed is kom je dan automatisch in je bios.

hier moet ergens een keuze zitten om de ''boot device priority'' dus de opstartvoorang voor welk device(c: d: of welk dan ook) te kiezen. zodra je die keus hebt gemaakt, bij jouw waarschijlijk d: zal je pc op moeten starten vanaf d: dus je cd rom schijf.

een andere oplossing zou zijn als je bij het opstarten van je pc f 11 ingedrukt houdt, dan kom je ook in een schermpje waar je kan kiezen uit de schijven om op te starten.

succes.

Bedank voor de uitleg, het is prima gelukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan