win mediaplayer 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
225
Vandaag comp. geformateerd en Windows Mediaplayer 11 geinstaleerd.
Nooit geen probleem gehad met het bekijken van een VIDEO-TS bestand via WMP.
Aanklikken en openen met WMP was nooit geen probleem. Nu krijg ik echter een schermpje met daarin de vermelding:

Kan DVD niet afspelen omdat er geen compatible DVD recorder op de computer is geinstalleerd.....??????????

Weet iemand een oplossing voor dit probleem of wat kan de reden hiervoor zijn en/off hoe los ik dit op??????:eek:

Met met belangstelling een reactie af......

Joss
 
Kijk eerst in Extra, Opties, Algemeen of aangevinkt staat Codecs automatisch downloaden. En kijk ook eens rond bij de FAQ voor WMP.
 
Wmp 11

Allereerst bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb gekeken en codecs stond inderdaad aangevinkt.
Verder heb ik even gekeken op via jou link bij faq .........en als ik dan kijk zou ik een DVD pack moeten aanschaffen om dergelijke bestanden te kunnen bekijken??????

Nog nooit van gehoord of eerder meegemaakt dat ik voor WMP nog een appart paket aan moet schaffen/kopen............of ik begrijp het niet goed !!!!!!

Gr
Joss
 
Nee, doe dat maar niet.

Als codecpakket kun je beter het K-Lite Codec Pack Basic downloaden. De andere pakketten zijn veel te zwaar, er zitten ook codecs en applicaties in die je voor WMP11 helemaal niet nodig hebt. Als tijdens het installeren gevraagd wordt of op je systeem aanwezige codecs vervangen mogen worden, zeg dan ja. De codecs uit K-Lite zijn net zo goed en betrouwbaar.

Dit Codec Packet heeft de codecs voor playback van DVD's aan boord, die jouw "vorige" WMP11 in de loop van de tijd van het internet had gedownload, door het formatteren ben je die kwijtgeraakt.
 
Laatst bewerkt:
Wmp 11

Zo, dat probleem is opgelost !!Met dank voor de snelle reactie.........
Maar nu krijg ik weer een scherm dat WMP geen DVD-Video kan afspelen en dat ik mogelijk de beeldscherminstellingen en resolutie moet instellen........

Nu staat de resolutie op 1280x720 32 bits (met een Lcd scherm Samsung SyncMaster 206 BW 2 ms 3000:1 ingesteld op 60 Hertz) en een Nvidia Gforce TI4600 128 MB videokaart.
Ik heb wel de laatste nieuwe drivers geinstalleerd van Nvidia.

Hierna diverse andere resoluties geprobeerd maar nog steeds niet mogelijk om een dvd af te spelen zonder de melding over de beeldscherminstellingen............
Kortom ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen dus hulp is zeer welkom..............:(

gr
Joss
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan