windows probleemke

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
172
ik had het gisteren en daarjuist weer.

als ik mijn pc aandoe, piept ie 2 keer na-elkaar en krijg ik een scherm met tekst.
daar heb ik de keuze om naar setup te gaan (bios) of om verder te gaan.

ik heb ze nu allebei kunnen proberen en het resultaat is het hetzelfde(als ik onder bios, dan kies ik direct exit.
, maar mijn timer (uurwerk) staat op 0:00 en ik heb een heleboel "nieuwe" programma's. (onder windows, start, programma's (staan deze in het geel, alsof ik deze programma's maar pas ingestalleert) terwijl die programma's er al een tijdje op staan.

nu vraagt hij me ook als ik sommige site ga of ik de certificaten accepteer of niet.

hoe komt dit? en wat kan ik eraan doen..
 
Wat is er gebeurd voordat je dit probleem had? Foute sites bezocht o.i.d.?

Is Systeemherstel nog een mogelijkheid? (Heb je die aanstaan)?
 
Bios en timer staat op nul....lijkt mij een batterij die leeg is.
De datum zal dan ook op nul staan......
 
yep de datum staat op januari 2002. tijd en datum is dus gereset.

ik had wel al sinds 1 maand dat elke keer ik mijn pc aandeed, dat hij vanzelf een schrijfcontrole deed.maar verder had ik er geen last mee.

dus alleen batterij vervangen?
moest ik het niet vervangen, en nog een paar maand zo verder doen, is dat erg?
 
Niet vervangen kan betekenen dat je virusscanner niet bij de tijd is.
Dus gevaar op infecties......
en zeg nou zelf...een batterij kost rond de vijf euro....dat mag het probleem niet zijn.
 
is dat moeilijk om een batterij te vervangen?

ik ken niets van een pc vanbinnen..beter dat ik hem dan binnenbreng..
 
Hmmm nee niet moelijk.....maar het moet wel gebeuren met spanning erop (dus stekker van 220 volt erin en aan met de computer)
Zodra de batterij er uitgatt als de computer stroomloos is dan verlies je alle instellingen.
Als de kast open is dan zie je de batterij wel zitten (zilver kleurig en meestal zo groot als 50 euro cent.
Maar ben je zelf niet handig...dan zou ik het aan iemand vragen die het wel kan.
 
graag gedaan......:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan