Pinnacle Studio, geen aansluiting op mijn videocamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tequilla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Berichten
3
Hallo,
Sinds enige tijd ben ik in bezit van Pinnacle Studio 8, Deze is met een AVDV driver geinstalleerd op mijn PC, Op deze PC draait Window XP professional.
Ik ben in bezit van2 videocamera's, een oude analoge Canon met Video 8 films en
een nieuwe digitalae Panasonic met mini DV tape.
Ik krijg echter het niet voor elkaar, dat de videobron mijn camera's erkennen.
Zowel de analoge middels de blue box (3 stekkers) als de digitale middels een USB aansluiting worden niet gedetecteerd.
In Window onder "deze computer" wordt het USB apparaat wel gedetecteerd en kan ik zelfs de film afdraaien. Dus dit betekent m.i. dat Windows mijn Panasonic wel detecteerd.
Op het configuratiescherm wordt aangegeven,dat het 1394 Bus Controller IEEE 1394 dat het apparaat correct werkt. Ook heb ik de driver Beeldschermadapter Intel R 82865 Grafisch controller geinstalleerd. Dit alles naar aanleiding van de gebruiksaanwijzing.
Maar tot op heden helaas!!!!
Daarop heb ik de Upgrade Studio Plus Versie 11 aangeschaft met het idee, dat de problemen hierdoor werden opgelost. Maar ook dat heeft niet geholpen.

In deze wintertijd zag ik de mogelijkheid om mijn oude Video 8 films op DVD over te brengen maar tot op heden heeft dit mij heel veel tijd gekost zonder resultaat.

Wie weet de oplossing
 
Camera en Pinnacle

Probeer eens het volgende:

  • Sluit de camera aan
  • Laat de computer een tijdje met rust, tot er een venster verschijnt met "Nieuwe hardware gevonden"
  • Start Pinnacle Studio
  • Ga naar Opname instellingen (klik op het tabblad)
  • Kies je camera (let wel op dat je het geluid ook goed zet, DUS NIET OP JE STANDAARD GELUIDSKAART!)
Lukt dit niet, volg de volgende stappen:

  • Kijk of je camera er tussen staat
  • Zo niet, ga dan naar apparaat beheer*
  • Zoek je videocamera
  • Kijk of er een vraagteken/kruisje staat
  • Druk dan op "Stuurprogramma bijwerken"

Veel succes

En laat even horen als het niet lukt... :)

* = apparaat beheer open je als volgt: Klik op Start | Rechtermuisklik op "Deze computer" | Beheren | Apparaatbeheer
 
Laatst bewerkt:
Aan Tim Hovius,

Hartelijk dank voor je reactie.
Tot op heden heb ik echter nog geen resultaat.
 
Aan Tim Hovius,

Hartelijk dank voor je reactie.
Tot op heden heb ik echter nog geen resultaat.

Ik heb de computer opgestart zoals je hebt gemeld. Ik krijg echter geen melding "nieuwe hardware gevonden". Wanneer ik de USB camera heb aangesloten en ik via "deze computer" USB apparaat aanklik kan ik de film zien op mijn beeldscherm. Mijns inziens betekent dit, dat Windows mijn camera heeft gedetecteerd.
Wanneer ik via apparaatbeheer onder "beeldapparaten" USB Video apparaat aanklik, wordt aangegeven, dat dit apparaat correct werkt.
Ik kan echter niet via een vinkje een keuze maken. Dit is mogelijk veroorzaakt, dat ik Windows XP professional heb, in tegenstelling tot Windows Home edition.
Wanneer ik Pinnacle Studio 8 opstart of na installatie de update Studio 11 en mijn camera staat aan heb ik de mogelijkheid om de keuze te maken van USB Videoapparaat aan te klikken.
Als ik echter naar Opnemen ga is er geen aansluiting met mijn camera. Ik krijg dus geen videobeeld op mijn beeldscherm.
Ditzelfde heb ik mijn mijn oude analoge camera. Wanneer ik Studio AV/DV Analoog kies of DV camcorder Pinnacle 1394 en naar opnemen ga heb ik eveneens geen beeld en ook geen mogelijkheid om mijn camera's te bedienen via het beeldscherm.

Dus mijns inziens zit het probleem in Pinnacle. Ook het verwijderen en het opnieuw installeren van de programma's bieden geen resultaat.

Vriendelijke groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan