Tijd van meerdere bestanden 20 minuten terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rderuiter

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
6
Ik wil een directory maken waarin alle foto's van 2 camera's in de goede volgorde komen te staan. Helaas liepen de camera's qua tijd niet synchroon. een liep ca 20 minuten voor...:confused: Dit gooit de volgorde behoorlijk in de war. Handmatig corrigeren en bestanden hernoemen is geen optie het gaat over honderden foto's.

Nu zou ik graag alle ca. 150 bestanden van 1 camera willen kunnen selecteren en bij elke foto de tijd 20 minuten terugzetten/corrigeren. Met Total commander lukt het me niet.

Of ik weet niet genoeg van dat programma af of het kan niet.
Weet iemand hoe ik dit kan doen??

groet

rob
 
Dit kan denk ik met het gratis IrfanView. Maar op een iets ander manier. Je zou een map kunnen aanmaken waarin je alle foto's in de gewenste volgorde zet. Daarna kies je in Irfan View voor 'Batch Conversion' en zet je in de advanced options "Save files with original time/date' uit. Als je dan batched, krijgen alle foto's een nieuwe datum en tijd.

http://www.irfanview.com/
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je antwoord. Maar ik denk dat je hiermee alle bestanden op een gelijk tijdstip zet/krijgt?

Ik heb nodig dat elk fotobestand zijn eigen tijdstip behoudt maar dat je van elk apart tijdstip de klok bijvoorbeeld 20 minuten terugzet.

dus 2008-02-12 20:23:34 wordt 2008-02-31 20:03:34
en 2008-02-13 08:45:14 wordt 2008-02-13 08:25:14

kan dit programma dat ook??

groet!

Rob
 
Misschien heb je hier iets aan?
Helemaal onderaan de site, de op één na laatste reactie beschrijft een programma dat precies zou moeten voldoen aan jouw eisen.
 
In een 'batch' worden alle bestanden in een rij gezet, en de één na de ander wordt bewerkt. De bestanden krijgen daardoor een oplopende tijd mee, en zijn zo te sorteren.

Wat jij precies wil, kan waarschijnlijk met de EXIF-editors in de link van Vinnie82, en wellicht met Adobe Lightroom.
Maar als daarin geen batch-functie zit, is het erg veel werk.
 
Laatst bewerkt:
Adobe Lightroom geprobeerd. wat een prachtig programma!

in Menu:
Metadata=>edit capure time=>adjust to a specified date or time=> corrected time (hier geef je de correctie aan die voor een of alle foto's uitgevoerd moet worden.

alle geselecteerde foto's worden nu gecorrigeerd aan de hand van de ene correctie die je ingegeven hebt

Bedankt allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan