grub error 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
937
ik krijg dus grub error 5 wnr ik de pc opstart. Dit zou een fout zijn met de partities, ik heb ubuntu op een andere HD geinstalleerd en ik kan idd geen partities meer zien op de andere schijf die de error geeft :s, Als ik dan via 'Places' ga in ubuntu dan kan ik wel men vista files nzo zien, ik heb geen cd van vista, ubuntu kunnen we altijd terug installeren, maar door die grub error kan ik ook men vista niet meer in :s, hoe kan ik die error 5 oplossen? Ik zou dus graag men vista behouden, ik heb wel de vista code, maar dan moet ik nog steeds een cd hebben, en die heb ik dus niet.
 
D'r zijn als je je systeem niet meer in kunt komen altijd maar een paar opties, Je veegt het schoon (formateren), desnoods met iemand anders zijn VistaCD/LiveCD of je gebruikt een LiveCD en herstelt daarmee je probleem, zodanig dat je je HD weer netjes kunt gebruiken.
Nu is het eerste niet jouw keus, dan zul je dus even moeten googlen over hoe Grub werkt of met een behulp van de super GRUB LiveCD kun je GRUB opnieuw installeren en met een paar tellen je syteem weer in. (Het laatste kan ook allebei met je Ubuntu LiveCD)

Maar aangezien je meestal snel opnieuw installeert kun je ook op je HD met Vista erop je Ubuntu opnieuw te installeren, dan herkent die Vista wel weer. En word aan het einde van je installatie GRUB weer goed geinstalleerd.(hopelijk)

Succes !
 
Laatst bewerkt:
D'r zijn als je je systeem niet meer in kunt komen altijd maar een paar opties, Je veegt het schoon (formateren), desnoods met iemand anders zijn VistaCD/LiveCD of je gebruikt een LiveCD en herstelt daarmee je probleem, zodanig dat je je HD weer netjes kunt gebruiken.
Nu is het eerste niet jouw keus, dan zul je dus even moeten googlen over hoe Grub werkt of met een behulp van de super GRUB LiveCD kun je GRUB opnieuw installeren en met een paar tellen je syteem weer in. (Het laatste kan ook allebei met je Ubuntu LiveCD)

Maar aangezien je meestal snel opnieuw installeert kun je ook op je HD met Vista erop je Ubuntu opnieuw te installeren, dan herkent die Vista wel weer. En word aan het einde van je installatie GRUB weer goed geinstalleerd.(hopelijk)

Succes !

Ja ik ga gwn ubuntu terug installeren, maar bij het partioneren ziet hij geen windows partities, dus dan vrees ik dat ik ze ga overschrijven :(,
maar kan ik normaal met de vistacode niet aan een nieuwe cd geraken voor een paar euro's?
 
Ja ik ga gwn ubuntu terug installeren, maar bij het partioneren ziet hij geen windows partities, dus dan vrees ik dat ik ze ga overschrijven :(,
maar kan ik normaal met de vistacode niet aan een nieuwe cd geraken voor een paar euro's?
Weet je het nummer of de vormgeving van je harddisk dan niet meer? Daar kun je vanaf de LiveCd achter komen door te typen: sudo fdisk -l Dan kan je rustig kijken in Nautilus op welke hda(nogwat) je Vista staat.(opschrijven!) En daarna pas de installatie daadwerkelijk gaan doen. Zo weet je zeker dat je niet je Vista wist.

Over dat laatste durf ik mij niet uit te laten, want ik ben op dat gebied geen kenner. En waarom geld betalen als het ook gratis kan? (tja, 'k ben een echte hollander hoor)

Succes,
Fantje
 
Weet je het nummer of de vormgeving van je harddisk dan niet meer? Daar kun je vanaf de LiveCd achter komen door te typen: sudo fdisk -l Dan kan je rustig kijken in Nautilus op welke hda(nogwat) je Vista staat.(opschrijven!) En daarna pas de installatie daadwerkelijk gaan doen. Zo weet je zeker dat je niet je Vista wist.

Succes,
Fantje

Dat is het nu juist, in men ubuntu op men externe HD kan ik vista WEL zien, die op men interne schijf staat. Maar als ik met Gparted kijk geeft hij geen partities weer, op de eerste bijlage is wel te zien dat de windows partities FUSEBLK zijn. Mss dat dat een beetje helpt bij de oplossing van de error.
 

Bijlagen

  • Screenshot-System Monitor.png
    Screenshot-System Monitor.png
    45,4 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot--dev-sda - GParted.png
    Screenshot--dev-sda - GParted.png
    29,3 KB · Weergaven: 20
Hey

Misschien heb je hier nog wat aan rescue van partitie tabellen. Want je partitie tabel is waarschijnlijk stuk. En samen met 'sudo fdisk -l' moet je een heel eind kunnen komen.
 
Hey

Misschien heb je hier nog wat aan rescue van partitie tabellen. Want je partitie tabel is waarschijnlijk stuk. En samen met 'sudo fdisk -l' moet je een heel eind kunnen komen.

dat kwam een beetje te laat, dus ik heb geen vista meer, ik ben nog naar de link gaan zien en veel begreep ik er toch niet van.
THX voor de hulp
gesloten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan