Internet in openbare gebouwen zoals hotels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommeren

Banned
Lid geworden
8 aug 2007
Berichten
2.287
Hoi,

Ik heb een klant, die geregeld mensen over de vloer heeft met een notebook.
De vraag is, of het zonder inlogtoestanden mogelijk is hen te kunnen laten internetten (draadloos), zonder dat hij risico's loopt.
Vroeg me daarbij af hoe ze dat in hotels en dergelijke doen.
 
Wil je zonder risico iemand op je eigen netwerk laten, dan zul je toch restricties moeten instellen. Met b.v. Zonecd kun je een omgeving creeren waar je die restricties kunt instellen naar je eigen wensen. Het kost wel wat moeite om alles te configureren, maar dan heb je wel een mooie en veilige omgeving om externen internet aan te bieden via wifi.
 
Ik ben een paar weken geleden in Duitsland in een hotel geweest. Hier was een T-Mobile hotspot. PC aanzetten, IE starten en naar een t-mobile internet adres gaan. Hier kon je voor 15, 60 of meer minuten internet toegang kopen. Afrekenen via de creditcard.

Werkte prima

Ron
 
Hoi,

Naar de oplossing van Ron ben ik - zoals uit de vraag blijkt - niet op zoek ...


Wil je zonder risico iemand op je eigen netwerk laten, dan zul je toch restricties moeten instellen. Met b.v. Zonecd kun je een omgeving creeren waar je die restricties kunt instellen naar je eigen wensen. Het kost wel wat moeite om alles te configureren, maar dan heb je wel een mooie en veilige omgeving om externen internet aan te bieden via wifi.

Erbicom, begrijp ik dat je dan een aparte pc moet hebben die als server functioneert? En: waar vind ik meer informatie en een evt. download van deze tool?
 
Het was toch een antwoord op de bovenstaande vraag :shocked::confused::D

Ron


De TS heeft eigenlijk toch wel grotendeels gelijk. Hij vraagt HOE een en ander werkt in hotels, met name met beveiliging en zo, en hij vraagt niet naar het feit DAT je gebruikt maakt van een hotspot.... :rolleyes:
 
Je hebt inderdaad een pc nodig om zonecd te kunnen draaien. Maar dat kan al een oude PII of PIII zijn. Zolang er maar 2 netwerkkaarten in zitten die door zonecd worden herkend. Maar bijna alle bekende kaarten worden herkend hoor. Zonecd draait rechtstreeks van cd, er moet dus tevens een cd-romspeler in zitten. Voor de rest heb je alleen een accespoint en wat kabels nodig en eventueel een (betere) antenne voor het accespoint.
Google maar eens op "zonecd download" en er komen verschillende pagina's naar voren met leesvoer en downloadmogelijkheden. Mocht je meer info willen dan zou je je kunnen aanmelden op www.wirelessnederland.nl. Daar zitten mensen met gebruikerservaring.
 
gratis hotspot instellen via AP

Ik heb een vergelijkbare vraag als van Ommeren.
In een ruimte wil ik graag gratis internet aan bieden. Ik heb dit nu simpel gedaan door een AP op mijn router aan te sluiten. Iedereen kan dus gratis online gaan.
Mijn huide PC heb ik beveiligd zodat die niet open staat.
Tevens heb ik IP isolation aangevinkt zodat gebruikers elkaar niet kunnen lastig vallen.

Graag zou ik toch een vorm van controle hebben op gebruik van de bandbreedte per gebruiker. Mijn Acces Point is een TL-WA601 waarop je dit niet kan instellen.

Moet ik hiervoor perse een server in het leven roepen?

Ik heb verschillende software gevonden zoals pfsense en Monowall. Heb mij hier verder niet in verdiept maar vroeg mij af of er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben?

Weet iemand dus welke open source software je het beste kunt gebruiken? En of dat kan zonder een server te draaien?
 
Heida,

1 regel uit onze voorwaarden:

'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.

Daarnaast stamt het topic uit 2008 en is niet actueel meer.

Graag je eigen vraag plaatsen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan