Dvd-/Cd-rom kan geen gekochte DVD's lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
Mijn Dvd-/Cd-rom/brander station QSI DVDRW SDW-042 kan geen gekochte DVD lezen. Wel CD-Rom's en de zelfgebrande of door iemand anders gebrande DVD's. Heb Laptop Windows XP, Win. Media player, Real player, en Media player Clasics. Heb nu een week mijn kleindochtertje (4 jaar) te logeren en kan haar niet met haar favoriete filmpjes bezig houden. Wilt u me helpen?
Bvd Jirko
 
Hoi,

Ik wil u wel even proberen te helpen... :)
Krijgt u een foutmelding, of gebeurt er gewoon helemaal niets?
Wat heeft u zelf zoal geprobeerd?
 
Hoi Jelly,
Er gebert helemaal niets en ik zie ook geen melding. Ook via de Verkenner zie ik in de CD-rom/Dvd station niets. Via de diverse players zie ik ook geen fille te staan. Een paar weken geleden heeft DVD station zonder problemen gewerkt.
 
Staan er bij Apparaatbeheer vraag-/uitroeptekens achter het apparaat?
 
Staan er bij Apparaatbeheer vraag-/uitroeptekens achter het apparaat?

Er staan geen vraag-/uitroeptekens achter het station. (Wel staat mijn kleindochter Puck bij me te wachten ;-))
 
Aaaahhhh... :)

Ontopic: Aangezien de speler nu helemaal niets doet, zou u hem eens kunnen demonteren (kabels eruit aan de achterkant van de speler) en opnieuw aansluiten. Bij opnieuw opstarten zou hij dan opnieuw herkent moeten worden, dan installeerd de pc hem opnieuw.

Ik weet niet zeker of je daarvóór in Apparaatbeheer de speler moet verwijderen, dat zou iemand even moeten bevestigen. Ik denk het wel, maar misschien kan het ook zonder.
 
Aaaahhhh... :)

Ontopic: Aangezien de speler nu helemaal niets doet, zou u hem eens kunnen demonteren (kabels eruit aan de achterkant van de speler) en opnieuw aansluiten. Bij opnieuw opstarten zou hij dan opnieuw herkent moeten worden, dan installeerd de pc hem opnieuw.

Ik weet niet zeker of je daarvóór in Apparaatbeheer de speler moet verwijderen, dat zou iemand even moeten bevestigen. Ik denk het wel, maar misschien kan het ook zonder.
 
Dvd/Cd-rom/brander station kan geen gekochte DVD lezen.

Hoi Jelly,
Omdat de Combi speler CD-Rom/DVD alleen de gekochte DVD's niet kan lezen, maar Audio CD's, zelfgebrande DVD's en CD-Rom's wel, (zoals ik all eerder vermeld heb) denk ik dat het niet zo handig is om hem te demonteren. Zou het probleem misschien ergens in een verkeerde instelling kunnen zitten?
Mvg Jirko
 
Sorry, u heeft helemaal gelijk, dat had ik me erbij moeten herinneren. Het was mijn andere oor alweer uit.
Dan weet ik helaas geen oplossing meer, sorry. Maar wellicht zijn er nog andere mensen die u kunnen helpen...
 
Hoi Jelly,
Omdat de Combi speler CD-Rom/DVD alleen de gekochte DVD's niet kan lezen, maar Audio CD's, zelfgebrande DVD's en CD-Rom's wel, (zoals ik all eerder vermeld heb) denk ik dat het niet zo handig is om hem te demonteren. Zou het probleem misschien ergens in een verkeerde instelling kunnen zitten?
Mvg Jirko

Is dit bij alle gekochte dvd's of slechts bij de nieuwere? Mijn dvd speler heeft nl hetzelfde probleem. Althans de dure Philips, die andere goedkope medion leest alles. Maar dit schijnt te komen doordat de beveiliging té zwaar is voor de speler.
 
Mijn Dvd-/Cd-rom/brander station QSI DVDRW SDW-042 kan geen gekochte DVD lezen. Wel CD-Rom's en de zelfgebrande of door iemand anders gebrande DVD's. Heb Laptop Windows XP, Win. Media player, Real player, en Media player Clasics. Heb nu een week mijn kleindochtertje (4 jaar) te logeren en kan haar niet met haar favoriete filmpjes bezig houden. Wilt u me helpen?
Bvd Jirko

Zijn alle codecs geïnstalleerd?
 
Welke codecs het exact moeten zijn weet ik zo niet, maar Media Player geeft dat over het algemeen zelf aan dacht ik. Misschien de laatste updates downloaden en installeren? Zelf gebruik ik Nero Show Time uit het pakket versie 7, en die draait tot nu toe nog alles. Heel vervelend dat u geen orig. dvd's kunt afdraaien. Je bent zo wel geneigd te downloaden ;-) Geeft de speler geen melding? Dat is al wat makkelijker zoeken over het algemeen.

Het kan niet toevallig met regio te maken hebben he? Hoe dat veranderd moet worden (indien mogelijk) staat in de beschrijving van de speler als het goed is. Zit die er niet bij dan is het wellicht op de site te vinden van de fabrikant.
 
Laatst bewerkt:
Welke codecs het exact moeten zijn weet ik zo niet, maar Media Player geeft dat over het algemeen zelf aan dacht ik. Misschien de laatste updates downloaden en installeren? Zelf gebruik ik Nero Show Time uit het pakket versie 7, en die draait tot nu toe nog alles. Heel vervelend dat u geen orig. dvd's kunt afdraaien. Je bent zo wel geneigd te downloaden ;-) Geeft de speler geen melding? Dat is al wat makkelijker zoeken over het algemeen.

Het kan niet toevallig met regio te maken hebben he? Hoe dat veranderd moet worden (indien mogelijk) staat in de beschrijving van de speler als het goed is. Zit die er niet bij dan is het wellicht op de site te vinden van de fabrikant.

Hallo pc freakje,
De speler geeft geen melding zoals ik al eerder gemeld heb. Het heeft ook niets me Regio te maken - gecontroleerd. Ook de laatste updates, ook van Media Player zijn uitgevoerd. Het is vreemd, dat mijn Verkenner de DVD's nog een tijd geleiden goed kon lezen. Nu wordt de CD-Rom, audio CD en de zelfgebrande of door iemand anders gebrande DVD's gelezen, behalve de gekochte DVD's. Zou misschien ergens een instelling verkeerd staan?
 
Dat zou natuurlijk altijd kunnen dat het ergens aan de instellingen ligt. Maar ik ga ervan uit dat niemand aan de instellingen heeft gezeten. Als u weet hoe de instellingen stonden, op het moment dat alles nog goed functioneerde dan zou u die natuurlijk altijd even kunnen nalopen. Dat kan nooit kwaad. Weet u dit echter niet (meer) zoals de meesten onder ons dan wordt ook dat zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik zou dan als eerstvolgende stap aanraden om de software opnieuw te installeren. Of, als dit ook niet helpt. idd zoals u eerder werd aangeraden om de hele speler opnieuw te installeren. Verwijderen uit apparaatbeheer en windows opnieuw laten zoeken naar besturing e.d. van de dvd speler.

Ik begrijp dat het héél vervelend is als je iets hebt en dat werkt niet naar behoren. Maar voor u is het op dit moment echt alle stappen doorlopen die maar mogelijk zijn. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan