Photoshop> RGB kleuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Hallo,

Misschien een heel simpel probleem; maar ik kan de oplossing niet zo snel vinden. Ik wil een aantal zwart-wit foto's (gemaakt onder de microscoop) bewerken via RGB kleuring. Iemand heeft 't me voorgedaan op een andere PC. In Photoshop: De zwart-wit foto werd opgeopend; via Afbeelding>Modus naar RGB kleur en dan zag je volgensmij 3 kleuren staan rechts in de werkbalk: groen/blauw/rood. Door de ene kleur uit te verwijderen en een andere keur in te schakelen kon de foto 'gekleurd' worden. Erg simpel.

Alleen hier thuis lukt het niet. Ik heb Photoshop Elements 3.0. Ik doe alles wat ik toen ook zag en heb gedaan; maar ik zie zodra ik RGB kleur heb aangevinkt niet die 3 kleuren staan (zie bijlage, screendump). Hoe kom ik daaraan?

Hier op pagina 2 staat eigenlijk wat ik wil doen:
http://www.astrolab.be/educatief/Educatieve Brochures/Bewerking van zonnefoto van Leo Aerts.pdf
 

Bijlagen

  • RGB.JPG
    RGB.JPG
    20 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Volgensmij kan Elements niet wat ik bedoel; maar op de PC van mijn vader staat Photoshop en daar lukt het bijna.

Ik heb nu nog een vraag.
Ik heb bijvoorbeeld een foto waarbij ik alleen de kanalen rood en blauw heb uitstaan. Daardoor wordt de foto oranje en lichten mijn cellen oranje op; precies wat ik ook zag onder de microscoop. Alleen is de achtergrond nu ook oranje en niet meer zwart/grijs. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de achtergrond weer donkerder wordt en de cellen op de foto alleen oranje blijven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan