Opnemen met microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bufnukkel

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
443
Hallo mensen,

weet iemand misschien een programma om met een zangmicrofoon iets op mijn laptop op te nemen? Als ik nu de microfoon in de microfooningang van mijn laptop steek en wat op probeer te nemen is het volume er laag.
Daarom zou ik aan jullie willen vragen of er een programma bestaat waar je het volume mee kan verhogen.

Alvast bedankt voor het reageren!:thumb:

Met vriendelijke groet,
Tom
 
Ik vermoed dat je er softwarematig niet komt. Je zal dan misschien je stem wel harder krijgen, maar ook de ruis wordt meeversterkt. Ik denk dat je beter kunt gaan voor een kwalitatief goede voorversterker voor de microfoon.
 
Bedankt voor je reactie.
Heb je hier ook tips voor?
Dus een aanrader? Ik wil namelijk geen rommel kopen. :rolleyes:
Alvast bedankt!:thumb:
 
Dat ligt er een beetje aan wat voor mic je hebt en of je dus b.v. 48v phantom power nodig hebt. Een beetje voorversterker van Behringer of Art begint bij 50 euro tot zo'n 100 euro. Maar bedenk we'll of je veel geld wil investeren als je geluidskaart maar matig is. Een Soundblaster zal het mooie geluid van je mic en preamp geen goed doen. Waar wil je het eigenlijk voor gebruiken?
 
Oké, bedankt voor je reactie!
Ik wil het gebruiken om liedjes in te zingen en stukjes in te spreken.
Kwam ook al deze usbmicrofoon tegen, maar las op sommige fora dat er vertraging in zo'n microfoon zit.:(
 
In de mic zelf zit geen vertraging, dat krijg je pas als je de mic i.c.m. ander geluid wilt gebruiken. De mic gedraagt zich namelijk als een geluidskaart en in Windows kun je standaard maar 1 geluidskaart tegelijk selecteren om af te spelen/op te nemen. Als je met wat foefjes het geluid toch in een andere geluidskaart weet te krijgen, heb je inderdaad last van vertraging.
p.s. het is wel een leuke mic om stukjes in te spreken en die later te gebruiken in b.v. een jingle.
Wil je toch meer, dan zou ik voor een mic gaan met xlr-aansluiting en daarbij een voorversterker. Maar dan geldt weer dat je toch een knappe geluidskaart moet hebben, het liefst een externe omdat je dan vaak meer instelmogelijkheden hebt.
Bij de wat duurdere externe geluidskaarten zit soms een phantom spanning ingebouwd omde mic te voeden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan