Tweede HD onzichtbaar na Ubuntu install

Status
Niet open voor verdere reacties.

salade

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2006
Berichten
2
Hoi
Vandaag heb ik ubuntu 7.01 geïnstalleerd,op een apart aangemaakte Linux partitie op de eerste HD.
In eerste instantie zag alles er prima uit en werkte goed, totdat ik via Grub WinXP weer op wilde starten.
Mijn XP desktop zag er nog vertrouwd uit, maar toen bleek dat mijn tweede HD onzichtbaar geworden was :(
Met Partition Magic gekeken en daar stond hij als Unallocated....
Wat kan hiervan de oorzaak geweest zijn en belangrijker nog hoe kan ik mijn gegevens terugkrijgen (PM geeft steeds een foutmelding als ik deze HD probeer te undeleten.)

Alvast bedankt

Salade
 
Hoi
Vandaag heb ik ubuntu 7.10 geïnstalleerd,op een apart aangemaakte Linux partitie op de eerste HD.
In eerste instantie zag alles er prima uit en werkte goed, totdat ik via Grub WinXP weer op wilde starten.
Mijn XP desktop zag er nog vertrouwd uit, maar toen bleek dat mijn tweede HD onzichtbaar geworden was :(
Met Partition Magic gekeken en daar stond hij als Unallocated....
Wat kan hiervan de oorzaak geweest zijn en belangrijker nog hoe kan ik mijn gegevens terugkrijgen (PM geeft steeds een foutmelding als ik deze HD probeer te undeleten.)

Alvast bedankt

Salade

Ik heb dat ook gehad met vista, ik heb hem niet kunnen redden :s, mijn vista was dus weg en niet alleen maar gegevens.
Ik kon mijn vista gegevens nog wel bereiken via men ubuntu installatie en zo al de nodige gegevens terughalen.
(Ubuntu: menu>places>computer: en dan zou je al je schijven en dergelijke moeten zien en als het goed is staat je 2e HD er ook tussen)

Als je dan de nodige gegevens terug hebt kan je 2e HD terug formatteren naar de gewenste indeling, met PM of Gparted, ik denk niet dat er veel anders opzit.
 
Thnx het is gelukt !

Een vriend van me raadde me aan om de HD te laten inspecteren door Acronis Disk Director Suite, dit heb ik gedaan en binnen 10 s. was alles weer hersteld :thumb: Waarschijnlijk had Grub iets aan het MBR veranderd wat door Acronis weer makkelijk hersteld kon worden....:)

Grz

Salade
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan