Bestand openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helm

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2005
Berichten
291
Ik heb via de mail een bestand ontvangen maar ik kan dit niet openen.
Het is dit bestand : ATT1C.dat
Waarmee kan ik dit openen?
 
Wat het eerste bij me opkomt: vraag het degene die het jou gestuurd heeft ....
 
Openen met kladblok, ziet er uit als de resultaten van een formulier.
 
Wat het eerste bij me opkomt: vraag het degene die het jou gestuurd heeft ....

ik heb het in kladblok geopend maar het is geen formulier
ik denk een soort filmpje maar heb dit ook geprobeerd met:
word viewer
powerpoint
powerpoint viewer
nero
mediaplayer
maar al dit alles loopt uit op niets :evil::evil:
 
Winmail.dat-attachments
Uit eigen ervaring weet u wellicht dat mensen die gebruik maken van Lotus Notes als e-mailclient, geregeld e-mailberichten ontvangen die attachments bevatten waar ze niets mee kunnen; de bijlage is niet te openen of te bekijken. Het attachment heeft dan vaak de naam winmail.dat Of een andere naam, maar de extensie is altijd .dat. Hoe kan dat?
Dit probleem wordt veroorzaakt door het feit Microsoft Outlook de onhebbelijke gewoonte heeft om e-mail soms verkeerd geformatteerd te versturen over het internet, namelijk als proprietary MS Rich Text in plaats van in het gebruikelijke MIME-formaat. Met als gevolg dat de ontvanger dan 'winmail.dat' of 'attxxxxxx.dat' attachments terugvindt in zijn e-mail, die door Lotus Notes niet te ontcijferen zijn. Het probleem kan alleen worden opgelost aan de kant van de verzender, door de eindgebruikers- of systeeminstellingen in Microsoft Exchange aan te passen.

gebruikersinstellingen
Wanneer een Microsoft Outlook-gebruiker een e-mail stuurt naar een internetadres in het Outlook Rich Text Format (RTF-indeling), kan dit niet worden gelezen door andere e-mail- pakketten, zoals Lotus Notes. De ontvangende partij kan hier verder niets aan doen; het probleem is dus ook niet op te lossen door het aanpassen van instellingen in de e-mailclient van de ontvanger. De verzender kan het probleem echter wel oplossen oftewel voorkomen, door ervoor te zorgen dat e-mail naar internetadressen wordt verstuurd in HTML- of MIME-formaat.

De verzender heeft 3 opties:

zet het versturen van alle e-mail op HTML
zet het versturen van e-mail in RTF-indeling voor alle internetmail op HTML
zet het versturen van e-mail in RTF-indeling voor één bericht uit
1. alle e-mail in HTML versturen
Klik op menu Extra --> Opties
klik op het tabblad E-mailindeling
kies in de sectie Berichtindeling in de keuzelijst voor HTML
Klik op OK
2. standaard internetindeling instellen
Klik op menu Extra --> Opties
klik op het tabblad E-mailindeling
Klik op de knop Internetindeling. . .
Kies uit de keuzelijst voor Converteren naar HTML-indeling
Klik op OK
3. éénmalig de e-mailindeling veranderen
Maak een nieuw e-mailbericht
Maak een keuze uit één van de volgende opties:
Klik op menu Opmaak --> Tekst zonder opmaak
Er wordt een waarschuwing weergegeven dat alle opmaak uit het bericht wordt verwijderd.
of
Klik op menu Beeld --> Opties. . .
Kies onder Bezorgingsopties, bij Indeling van bijlage uit de keuzelijst voor MIME
De opmaak van het bericht blijft hiermee wel gehandhaafd, maar zodanig dat het bericht met andere e-mailapplicaties nog steeds leesbaar is.
systeeminstellingen in Exchange
De hiervoor genoemde mogelijkheden helpen het verzenden van verkeerd opgemaakte internetmail (en dus het ontvangen van onbruikbare .dat-attachments) voorkomen. Een oplossing die echter geheel afhankelijk is van de afzender. Notes-beheerders worden nog steeds geconfronteerd met medewerkers die onleesbare bijlagen ontvangen in hun e-mail, en verwachten dat de Notes-beheerder dit kan oplossen.

De bijgevoegde database bevat een Java-agent, die u wellicht kan helpen. Kopieer de agent naar de mailfile, dan krijg je onder menu Actions de decode winmail.dat attachments agent, die u kunt loslaten op de geselecteerde e-mailberichten.

meer informatie
Informatie van de Microsoft site
Tool om .dat attachment uit te pakken
De tool gebruikt deze code: http://www.freeutils.net/source/jtnef/
Meer info

Met dank aan e' office lotus notes nieuws
http://www.e-office.com/eog/nl/nieuwsbrief.nsf/wwwVwContent/l3winmaildat-attachments.htm
 
Heb je dit bestand van een bekende gekregen?, zo ja, Vragen waarmee te openen.
Zo nee en kun je er zonder, dan weggooien!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan