Kan XP niet opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodeltje

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Berichten
310
Hallo,
Ik heb problemen met mijn C schijf en XP (home). Wou XP opnieuw installeren en dan het liefst gelijk C formatteren, maar dit geeft problemen. Bij istallatie zegt hij gelijk dat XP niet geinstalleerd kan worden omdat de versie ouder is dan de gebruikte. Ik krijg ook geen optie om hem op D of E te plaatsen. Geprobeert om PC op te starten met Win98, maar dan krijg ik buiten het beginscherm alleen de melding de CD opnieuw te plaatsen, na herhaalde pogingen ook maar opgegeven. ook de opstartdiskette werkt niet....zucht. Hierbij doet het toestenbord het opeens niet meer ??? Om die reden kan ik ook niet naar veilige modus of laatst bekende goed werkende configuratie.
Hoe krijg ik nou toch XP op D of E om zo nog te kunnen werken en hoe krijg ik C geformatteerd om daarna XP daar weer op te plaatsen?
Ik weet het niet meer, na een hele dag proberen...

BV dank voor je reactie
 
start de recovery console op en typ in format c:
Dan gooi je de instalatie erop.


hoe start je de recovery console
Doe je cd rom van Windows xp in de cd-rom drive. Dan als je pc boot druk je op F12 , dan kies je ervoor om hem te laten booten van de cdrom , dan moet je effe wachten dan zit je in de setup dan druk je op R dan kies je voor de optie recovery console
:thumb:
 
Sorry, allemaal niet nodig!

Stel in de bios in dat de PC vanaf de cd moet opstarten. Dan opstarten vanaf de XP cd en je kunt doen wat je wilt!
 
Dit zou wel is kunnen werken wat msmucik zegt ,
ik zou het in ieder geval proberen maar het ken ook dat ie niet werkt . Omdat de OS fysiek kapot is , Als dit niet lukt heb je nog een optie :
namelijk je kan wel met speciale programma´s om je pc virtueel je op te starten en je data veilig stellen , Zoon programma is volgens mij recover password maar dat weet ik niet zeker. Als je zoon programma heb gevonden brand hem op een cd en boot je pc van die cd.
Even googlen

Hierna zou ik wel je pc formateren met Format C: in de recovery console en opnieuw instaleren .
Voor eventuele problemen die kunnen voordoen in de toekomst , een repair van windows is het zelfde verhaal ,

Stel je data veilg daarna pc opnieuw instaleren
 
Laatst bewerkt:
Wat klets je toch allemaal.

TS zegt toch in zijn startpost zelf dat hij wil formatteren en opnieuw installeren!!
 
sander1988 waar haal je de wijsheid vandaan.
os is NIET kapot.
TS wil opnieuw installeren en formatteren.
dat doe je door je cd als eerste boot device te plaatsen en dan opstarten vanaf xp cd.
dan kun je nadat je een toets hebt ingedruk formatteren en installeren...d en e kunnen dan bewaard blijven.
je kunt namelijk opgeven wat je wilt formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan