Netwerkkaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mono11

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
48
mods: weet niet of dit goede sectie is

Goedemiddag

sinds gister is iets vervelends gebeurd en dat is dat me internet het niet doet.
Alle andere pc op het netwerk hebben wel verbindingen met het internet. Mijn pc ziet de router helemaal niet (pingen geen reactie), dus ik dacht netwerkkaart of kabel kapot. Kabelvervangen; geen verschil. Pc op een andere locatie aansluiten (bij een andere pc in het netwerk); geen verschil. Dus ik denk dat me netwerkkaart kapot is. Hoe kan ik dit zeker weten wat dat zou betekenen dat ik een nieuwe pc moet kopen omdat de adsl ingang op het moederbord zit. (heb een dell dimension 8100 ofzo)

Wie kan me helpen.

mvg
 
Waarom zou je een nieuwe pc moeten kopen? De PC heeft toch pci / pci-e uitbreidingssloten? Een ethernetkaart koop je vanaf een tientje tot 50 euro en als je naar een goede winkel gaat met een goed verhaal, mag je zo'n kaartje misschien wel op basis van no cure no pay (in dit geval terug mogen brengen) een middagje uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
:eek:
dat was ik vergeten.:eek:

maar ik wil hier toch nog even mee wachten want ik ondek net het volgende.
Als ik ping naar de andere pc's in het netwerk krijg ik keurig reactie. (ook vanaf de andere computers naar de mijne). Alleen de router geeft geen reactie (ik weet niet of dit hoort??).
Dit betekent dus niet dat me netwerk kaart kapot is (toch??).
Maar waar ligt het dan aan? (ik kom ook niet in de router vanaf mijn pc, wel vanaf de andere. er staan wel 2 pctjes rechts onder in beeld te flikkeren en de lampjes die horen te brande op de router branden ook allemaal)

mvg
 
gewoon rechter klik verwijderen kan niet (tis een lan-snelle internetverbinding). Hoe moet ik hem dan verwijderen. Heb geprobeerd alle protocollen (behalve 1 want die kon niet, te verwijderen en dan opnieuw instaleren helpt niet)

update:

Ik snap niet wat er gebeurd is maar hij doet het weer. Blijkbaar is een paar keer opstarten, protocolletjes wissen afdoende. Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de netwerkverbinding verwijderen. Ik heb geen xp maar Vista, dus als je Vista hebt kan ik het je vertellen, heb je XP dan moet je even rondneuzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan