foto vergrendeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
ik gebruik adobe fotoschop elements 2
als ik een foto open om te bewerken is deze vergendeld.
hoe kan ik deze ontgrendelen.
mvrg
e de waele
 
Kort: CTRL-A, CTRL-C, CTRL-N, [ENTER], CTRL-V :D

Uitgebreid: Alles selecteren, Kopiëren, Nieuw bestand, [ENTER], Plakken

Zo is het in ieder geval in Photoshop CS3 :)

Waarschijnlijk staat er ook bij de layer een slotje (nogmaals in CS3 is dit wel het geval, met Elements ben ik niet bekend)
 
Ja, maar waarschijnlijk is alleen de background layer gelocked. Doe eens [Ctrl] + [J], dan krijg je een kopie van je background layer die je waarschijnlijk wel kunt bewerken...:). Dit is in ieder geval ook zo in Photoshop CS3.
 
Wanneer je een bestand opent dan is er maar 1 layer, de background-layer :)
 
het programma werkt van geen kant nu wil ik dit programma verwijderen
om opnieuw te installeren maar ook dat lukt niet.
ik doe het volgens conf scherm >progem en onderdelen>klik op adobe elements 2>verwijderen en krijg dan de foutmelding
kan log bestand c:\programma files adobe photo scop elemants\uninst.isu niet vinden en gedaan met verwijderen?
hoe krijg ik dit toch weg
e de waele
 
wat is er gebeurt??
ik had eerst win xp daar heb ik adobe elements 2 opgezet van de gekochte cd in 2004.
nu heb ik vista op een nieuwe laptop.
nu wil ik adobe op deze laptop zetten hij installeerd hem zonder problemen
allleen zijn er nu diverse onderdelen die niet werken.
zoals bv brouwser sluiten werkt niet op de knop recht boven
verkleinen ook niet.
heeft iemand daar advies voor hoe dit is op te lossen.
zijn er mischien opdates voor of ergens instellingen zelf??
mvrg
e de waele
 
Wanneer je een bestand opent dan is er maar 1 layer, de background-layer :)

Klopt, ik bedoelde: alleen de background layer is locked, een eventuele kopie daarvan niet. :)

@ e de waele: ik weet helaas niet wat er nu gebeurd is. Kan je nog wel b.v. iets tekenen? Misschien moet je het in Vista eens "uitvoeren als administrator" (rechtermuisknop op icoontje van Elements) of via rechtermuisknop > Eigenschappen > Compabiliteit de compabiliteitsmodus op Windows XP zetten. Dan nog eens starten.
 
ik heb het geprobeerd wat je aanbeveeld maar het werkt niet.
als ik een scherm open dan werken de vakjes voor
minimalizeren\verkleinen/sluiten niet meer. tekenen en snijden werken wel goed het is volgens mij alleen die vakjes recht boven?
raar he
e de waele
 
Als we die fout achterwege laten, werkt dan Tha Devils oplossing of die van mij om je plaatje te kunnen bewerken? Zo ja, dan is deze vraag opgelost, en kan je beter een nieuwe maken voor het nieuwe probleem. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan