MPEG knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,

Ik heb een mpeg bestand (filmpje) waarvan ik een gedeelte wil gebruiken voor een powerpoint presentatie. Wat is een handig programmaatje om een stuk er uit te knippen en welk filmformaat kan ik het beste gebruiken voor een ppt presentatie? Alvast Bedankt!!
 
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb het geprobeerd met TMPGEnc 4.0 XPress maar toen kreeg ik een haperend beeld en geluid. Is dit anders dan?
 
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb het geprobeerd met TMPGEnc 4.0 XPress maar toen kreeg ik een haperend beeld en geluid. Is dit anders dan?

Tussendoor geen andere dingen gedaan, of zware processen lopen?
Probeer anders het filmpje gewoon eens te laden in Windows Movie Maker. Daar kan je het ook in bewerken. Het bestand wat je krijgt wordt dan zeker geaccepteerd door Powerpoint, handig.
:)
 
Hallo, ik heb het geimporteerd in Windows Moviemaker maar nu blijkt dat het een dat-bestand is. Kan ik deze eerst converteren en zoja naar wat?
 
Het is gelukt, heb nu 2 geknipte stukjes. Maar hoe kan ik het nu het beste opslaan om in een powerpoint presentatie te gebruiken? Ik heb het nu opgeslagen als filmbestand maar dan is het 15 mb wat een beetje groot is om in te voegen. Iemand een idee?
 
15 mb is nog wel redelijk, lijkt mij. Past het dan niet op je stick?
Een filmbestand kan trouwens vele formaten hebben, dus wat is eigenlijk de extensie (letters achter de punt)?
 
Ja dat past wel maar als ik het in wil voegen duurt het heel lang en vervolgens loopt mijn pc vast! Er staat niks achter de punt, als ik mijn muis er op houd staat er Audio/Video bestand van Windows Media.
 
Mmm, dat is vervelend. Aan die info te zien is het waarschijnlijk WMV. Dat is op zich goed, dan kan Powerpoint het goed en makkelijk importeren (zou moeten...), want het is 'hun' Windows formaat.

Ik weet even zo snel geen oplossing hiervoor. Wat ik kan bedenken:
- Probeer het op een betere (snellere) computer te importeren.
- Zet het filpmje eerst op YouTube en importeer het filmpje in PP (methode).
- Omzetten naar AVI of MPEG met een encoder (zie een vorige post) om te kijken of het dan beter gaat.
- Snijd het filmje in nog kleinere stukjes...
- (nog iemand iedeeën?)

Dat kun je nog proberen, verder kan ik je helaas niet helpen. :confused:

PS: Wil je de bestandsextensie wél kunnen zien, ga dan naar Configuratiescherm > Klassieke weergave > Mapopties. Daar kan je het instellen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Ik ga wel het een en ander proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan