dvd rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
ik wil mijn dvd's gaan rippen, en dan op een externe hdd gooien... het enige waar ik mee zit, is dat de grote van de bestanden zo groot zijn.
Als ik download van limewire, zijn ze allemaal 700 mb... nou vroeg ik me af, welk programma ript de dvd's naar die grote?

grts Mark
 
werkt dat ook al met vista? want ik heb eht gedownload... geinstalleerd, geopend, en een DVD in m'n station gegooit, maar even later spuugt hij het station weer open en zegt dat er geen DVD in zit.

ik heb al geprobeerd om met een andere DVD te kijken of het daar wel mee gaat, maar helaas die ook niet.

grts Mark

EDIT: zucht... het blijkt nu dat ik geen DVD's meer af kan spelen... elke dvd die ik erin gooi, kan ie niet lezen en spuugt hij het station weer uit...
EDIT2: laatmaarzitten... opnieuw opgestart en nu doet ie het... me comp was al een tijdje aan het klagen, hij stond al de nacht aan, misschien dat ie daardoor is doorgedraaid..
 
Laatst bewerkt:
het is me gelukt om de dvd te rippen, maar de grote van het bestand is dan nog wel 4,17 gb... zelf heb ik ingesteld dat hij niet groter mag zijn dan 700mb...

is dit normaal of moet ik hiervoor iets anders doen?

zelf wil ik ook alleenmaar een bestand hebben (.avi) waar ik dan de film op kan hebben staan...
in de limwirelijst, zie ik altijd films van 700mb (.avi) en maar een bestand...
welk programma heb i nodig om films in die grote, en bestandtype te kunnen rippen?
 
De films die je met limewire kan downloaden zijn gecomprimeerd, en dus van wat mindere kwaliteit dan als je ze gewoon van een DVD ripd.
dus je kan ze beter wat groter houden, dan blijft de kwaliteit beter.

Gr. Kasper
 
Wat je ook nog kan gebruiken is AutoGK, kan je de films zelf comprimeren tot een .avi van 700 MB of een andere grootte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan