internet op uiterste pc in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Netwerk ziet er nu zo uit:

Modem ------ Router - - - - - - - - - PC 1 (windows xp mce)

En ik wil naar:

Modem ----- Router - - - - - - - - - PC 1 (windows xp mce) -------- PC 2 (windows xp home)

Dat is me tot nu toe gelukt, PC1 zit eigenlijk in twee netwerken. Maar nu zou ik willen dat pc2 ook op internet kan. Dus dat het internet via de modem naar de router gaat, draadloos naar pc1 en dan via de crosscable naar pc2

Ik heb het geprobeerd, maar ik raak er niet uit, hoe doe ik het?
 
dus je hebt 3 netwerken?
waarbij pc 1 ook als router fungeert.

modem -router netwerk 1
router-pc1 netwerk 2
pc1 - pc 2 netwerk 3
 
Dat klopt...
Netwerk 1 is als je het zo wil stellen dan eigenlijk gewoon het internet dat van de modem komt.
En vanaf de router wordt het internet verdeeld naar de verschillende pc's. (om het gemakkelijk te houden heb ik de pc's die er niet toe doen er uit gelaten).

In pc2 heb ik helaas geen wifi en kan ik het draadloos signaal helaas niet opvangen. En omdat ik er toch even internet op wil en hij het dichtst bij pc1 staat heb ik een crosscabletje gelegd. Nu weet ik niet hoe ik het moet instellen op pc1 en pc2 zodat pc1 het internet doorsluist naar pc2.

Ik heb het geprobeerd, maar zonder resultaat.
 
kijk hier eens:

klik

of hier

Op pc 2 maak je dan simpel weg de gateway het ipadres van pc 1
 
Laatst bewerkt:
Hier stuit ik dus al op een probleem.

Ik heb op het tabblad geavanceerd helemaal geen sectie internet delen.
Enkel een sectie firewall.
 
1. Je moet de service Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) gestart hebben staan om Internet te kunnen gaan delen. Kijk dit na in Start -> Uitvoeren -> Services.msc
2. Staan beide netwerkkaarten wel actief, dus niet uitgeschakeld? Kijk hiervoor in Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
3. De crosslink kabel moet aangesloten zijn op beide pc's én beide computers moeten aanstaan om Internet delen te kunnen testen.

Succes,

Tijs.
 
Service is gestart.

Beide netwerkverbindingen zijn actief.
Crosscable is uiteraard aangesloten op beide pc's en beide pc's staan aan.

Maar de sectie internet delen staat nog steeds neit op het tabblad geavanceerd:confused:

Bij de andere verbinding (dus de lanverbinding tussen pc1 en pc2 is die sectie er wel, maar daar ben ik niet veel mee veronderstel ik)
 
Probeer eens een de netwerk-setup opnieuw te draaien.
Start -> Uitvoeren -> Netsetup.exe

Als het goed is wordt daar de vraag gesteld of je Internet wilt delen of niet.

Wel eerst vantevoren een Herstelpunt maken (Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\Restore\rstrui.exe)

Tijs.
 
op de hostpc?

ow ok, ik zal het nog eens proberen
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik toch iets fout doe.

Ik doorloop dus de wizard netwerk instellen op beide pc's.

Op pc1 duid ik aan: "Deze pc maakt rechtstreeks verbinding met internet. De andere computers in mijn netwerk maken via deze computer verbinding met het internet."

Dat is niet waar voor het andere netwerk maar die groep heeft een andere naam dus ik hoop dat dat ook nog blijft werken. Bovendien maakt deze pc niet rechtreeks verbinding met internet maar staat de router er nog tussen. Maar ik veronderstel dat dat voor dat tweede netwerk ook niet boeit.

Dan vraagt ie welke verbinding ik wil gebruiken. Het is me niet helemaal duidelijk of dat nu de verbinding is waarmee ik internet of de verbinding waar ik het netwerk op wil gooien. Omdat er bovenaan staat "Selectuur uw Internet-verbinding" duid ik de draadloze aan.

Op de tweede pc kies ik voor: "Deze computer maakt verbinding met het internet via een gateway in mijn huis of via een andere computer in mijn netwerk."

Nadat ik dat op beide pc's had gedaan, had ik geen internet meer op mijn eerste pc:s

Netwerkverbinding2 uitgeschakelt, netwerkverbinding 1 hersteld, werkt neit, verbroken en terug verbonden, werkt niet, ip op automatisch, alles terug in orde. (nu moet ik het weer handmatig gaan instellen:s)


Wat doe ik mis?
 
Of je echt iets mis doet kan ik van hieruit niet beoordelen.

In principe moet elke ingeschakelde netwerkverbinding (ncpa.cpl) in het tabblad Geavanceerd de optie geven om zo'n gedeelde verbinding in te stellen, vermits je er meer dan 1 van hebt. Dat laatste is bij jou het geval.

Stuur anders even je MSN (via klikken op mijn naam (links) en daarna op Stuur E-Mail naar dnties), dan kan ik wel even kijken wat er aan de hand is.

PS: Ik heb alleen vanavond tijd tot 23:45 en daarna pas weer na het weekend.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mja, dat is dus het probleem. Op de ene verbinding staat dat wel aangevinkt op het tabblad geavanceerd. Maar op de andere verbinding zie ik daar enkel de sectie over de firewall, daaronder is alles wit.:s

Achjah, het is eigenlijk maar een tijdelijke internetverbinding dat ik op m'n tweede pc nodig heb. Zo dringend is het niet, het kan wel wachten tot na het weekend.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan