Hoe kan ik van AVI naar DIVX converteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DFS

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
49
Hallo,

Mijn DVD-speler speelt DivX-bestanden af, maar geen Avi-fillms.
Ik dacht altijd dat DivX en Avi hetzelfde "type" waren, maar blijkbaar had ik het mis.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik Avi naar DivX converteren?
Ik heb nog niet één programma gevonden waarin de optie van "AVI naar DivX converteren" in zat...

Kan iemand me helpen alsjeblieft?

DFS
 
www.zamzar.com

Je hoeft niks te instaleren, gewoon je film uploaden, ff wachten en je film downloaden!

(Alleen films van 100MB, Wil je meer, dan moet jij helaas betalen!)
 
Hallo,

Hier een paar converters!

Winavi converter
Apex converter
Virtualdub

Kijk anders ook op google voor converters of www.download.com.
Gr,
Chico79.
 
Misschien hoef je niet te converteren. Als je met het tooltje Gspot naar je videobestand kijkt zie je welke codec er gebruikt is. Als daar bijv. staat dat XVID de codec is, kun je met nog een ander tooltje, de FourCC codecchanger, de codec een andere naam geven. Hiermee kun je in jouw geval XVID in DIVX veranderen. Dit werkt omdat deze 2 codecs veel op elkaar lijken. Dit duurt seconden, en converteren uren, is dus het uitproberen waard..

http://www.headbands.com/gspot/
http://www.divx-digest.com/software/avifourcc.html#version


Nog over codecs en AVI. Om het met chocola te vergelijken:

De Video is van chocolade.
DiVX is de Codec, of vorm die de chocola heeft. Dus pasta, een reep, of een paasei
AVI is de Container, of verpakking waar het chocolade produkt in zit.

Andere vormen zijn bijv. H263 of XVID
Andere verpakkingen zijn bijv. Quicktime of Windows Media Video


Kun je daar chocola van maken?
 
Ook ik heb een avi, die op mijn pc goed afspeelt maar niet in mijn dvd speler.
Die vermeldt dan <unsupported format>.
Speler Is geschikt voor DivX (MPEG4)

Ik heb WinaVi en VirtualDub en GSpot en FourCC heb ik gedownload, maar in geen van
deze software kan ik vinden wat ik moet doen.
Natuurlijk heb ik een voorkeur voor de laatste 2, want dat converteren duurt wel lang.
Dan maak ik er liever een dvd van met een menu enz.

Kan iemand mij nog wat aanvullende info geven?
 
Laatst bewerkt:
FourCC en gspot

Misschien hoef je niet te converteren. Als je met het tooltje Gspot naar je videobestand kijkt zie je welke codec er gebruikt is. Als daar bijv. staat dat XVID de codec is, kun je met nog een ander tooltje, de FourCC codecchanger, de codec een andere naam geven. Hiermee kun je in jouw geval XVID in DIVX veranderen. Dit werkt omdat deze 2 codecs veel op elkaar lijken. Dit duurt seconden, en converteren uren, is dus het uitproberen waard..

http://www.headbands.com/gspot/
http://www.divx-digest.com/software/avifourcc.html#version


Nog over codecs en AVI. Om het met chocola te vergelijken:

De Video is van chocolade.
DiVX is de Codec, of vorm die de chocola heeft. Dus pasta, een reep, of een paasei
AVI is de Container, of verpakking waar het chocolade produkt in zit.

Andere vormen zijn bijv. H263 of XVID
Andere verpakkingen zijn bijv. Quicktime of Windows Media Video


Kun je daar chocola van maken?

ik zit met hetzelfde probleem. ik heb een divx DVD speler en veel films in als avi file met xvid codec. nu kan je het wel configureren maar dat heb je altijd qualiteits verlies en het duurt idd heel lang.

nu heb ik FourCC en gspot gedownload. ik wil file X omzetten. gspot geeft aan dat file X een xvid codec heeft. daarna upload ik file X in FourCC codec changer. "FourCC Used codec" versprinkt naar XVID. en ik zet "FourCC description codec" naar DIVX 4 en dan druk ik om Apply. er verschijnt een schermpje waarop staat: FourCC codec for [ file X ] has been set. alles lijkt nu goed maar als ik gspot weer open en file X weer bekijk zegt hij dat de file nog steeds een XVID codec heeft.

wat doe ik fout????:confused:
 
Het is al ruim een jaar geleden, dat ik hierover schreef.
Inmiddels heb ik een snelle computer en de avi's die ik binnenkrijg speelt mijn
dvd speler prima af.
Ik maak zelden nog een dvd.
Probeer eens of je met de gratis programma's "alltoavi" of "formatfactory" avi's krijgt die goed afspelen.
 
Ik zou gaan voor vitualdub, is snel en zeer goed.
Je kan zelfs de ondertitels er gelijk in meebakken.
Alleen de juiste conversie toepassen die je dvd speler ondersteund.
 
lukt nie

ik heb alle converters geprobeert maar als ik een film wil uploaden dan kan hij die nie vinden
 
Laatst bewerkt:
ik heb alle converters geprobeert maar als ik een film wil uploaden dan kan hij die nie vinden

Dit komt door Brein, die wil dat niet hebben.:D

Even serieus, van uploaden weet ik niets, maar ik snap niet wat een converter daarmee
te maken heeft.

Even toelichten.
 
inlichting

wel als je een bestand wil converteren, bv. Xvid -> divX
moet je die fim selecteren,anders weet hij toch nie welk bestand hij moet converteren.
 
Hoi !

Ja, de trial-versie !

Greetz,

Harry.
 
wel als je een bestand wil converteren, bv. Xvid -> divX
moet je die fim selecteren,anders weet hij toch nie welk bestand hij moet converteren.

Geen idee wat je doet.
De volgorde is converteren en dan uploaden.
Als het converteringsprogramma de film niet kan vinden/selecteren, komt dat waarschijnlijk
omdat de film een ander formaat heeft, dan dat wat de converteringssoftware kan verwerken.
 
Geen idee wat je doet.
De volgorde is converteren en dan uploaden.
Als het converteringsprogramma de film niet kan vinden/selecteren, komt dat waarschijnlijk
omdat de film een ander formaat heeft, dan dat wat de converteringssoftware kan verwerken.


hoe moet je dat dan in godsnaam veranderen???:confused:
 
hoe moet je dat dan in godsnaam veranderen???:confused:

Vertel vanaf het begin stap voor stap wat je hebt (formaat film) en wat je er mee wilt doen..

Overigens kun je met bestanden werken?
Weet je in welke map de film staat?
Naar welke map het converteer programma het omgezette bestand moet wegschrijven?
 
dus,

ik wil een film met Xvid bestand omzetten naar divX.
waarom? ik heb het volledige programma van de codec divX op mijn pc staan.
en via windows media player gaat het nie
 
dus,

ik wil een film met Xvid bestand omzetten naar divX.
waarom? ik heb het volledige programma van de codec divX op mijn pc staan.
en via windows media player gaat het nie

Volgens mij is dat het zelfde, overigens moet je Windows mediaplayer maar links laten liggen.
Dit is overigens een Player en geen converter.

Download freeware Format Factory en kies All to Avi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan