DVD9 naar DVD5 Converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
238
Hallo allemaal,

Ik weet dat de volgende vraag al talloze keren voorbij is gekomen en overal wel zo'n beetje is gesteld, maar de meeste resultaten die ik tegenkom via Google zijn van de jaren 2004 tot 2006.. Dus die informatie is vandaag de dag alweer achterhaald.

Nu zou ik graag willen vragen, omdat ik heel veel DVD's van Usenet afhaal wat ik het beste kan doen om DVD9 (DL DVD's dus) naar DVD5 kan converteren, maar dan wel met zo min mogelijke kwaliteitsverlies. Ik weet uiteraard dat als je dingen weg laat dat de kwaliteitsverlies minder wordt.. maar ik wil dus gewoon echt 1 op 1 kopieën maken van de originele DVD.. Ik gebruik zelf altijd DVDFab Platinum, en dat programma werkt uitstekend, maar als ik een DVD9 naar DVD5 wil omzetten, kom ik altijd rond de 50% van de kwaliteit uit en dat is veel te veel verlies naar mijn mening...

Dus kortom, wat is de beste manier om dit te doen met de minste kwaliteitsverlies????
 
Ik meende zelf ook dat dat teveel verlies was, maar op mn plasma zie ik er verdraaid weinig van dat het een DVD-5 is ....
Het is een kwestie van gewenning denk ik, jezelf erbij neerleggen dat de kwaliteit iets minder zou kunnen zijn. (of je moet een purist zijn, maar zelfs dán neem je niet genoegen met een 1op1 DVD-9 kopie)

Je zou het ook kunnen proberen met DVD Shrink, en dan diverse opties zoals intro's, menu gedeelte en zelfs diverse audiotracks verwijderen zodat je die ruimte weer benut voor beeld.
 
Ik raad ook dvd-shrink aan.

Maar ik zou opletten met het eruit gooien van intro en extra's etc...

Ik heb al vaak met dvdshrink gemerkt dat ie minder soepel is in het converteren als je vraagt om intro's en extra's eruit te gooien.

Om het dan op DVD5 te krijgen gaat ie het extra moeten comprimeren (en gaat ie ook extra kwaliteit doen verliezen) dan dat je hem gewoon laat comprimeren als de extra's erop staan.

Het punt is dat ie een volledige dvd gewoon comprimeert tot DVD5 en niet meer kwaliteit doet verliezen dan nodig. Als je kiest om de extra's eruit te gooien gaat ie dus niet zomaar de dvd op zich kunnen converteren maar de verschillende media die je op de dvd laat staan. En die moet ie dan naar standaarden converteren.

Dus als je dvdshrink gebruikt: haal dan alleen extra's en ondertitels eraf als er echt megaveel of megalange extra's op de dvd staan. Anders laat je die er best opstaan, wonder boven wonder gaat dat toch een betere kwaliteit geven dat dat je ze eraf gooit.
 
Ik raad ook dvd-shrink aan.

Maar ik zou opletten met het eruit gooien van intro en extra's etc...

Ik heb al vaak met dvdshrink gemerkt dat ie minder soepel is in het converteren als je vraagt om intro's en extra's eruit te gooien.

Om het dan op DVD5 te krijgen gaat ie het extra moeten comprimeren (en gaat ie ook extra kwaliteit doen verliezen) dan dat je hem gewoon laat comprimeren als de extra's erop staan.

Het punt is dat ie een volledige dvd gewoon comprimeert tot DVD5 en niet meer kwaliteit doet verliezen dan nodig. Als je kiest om de extra's eruit te gooien gaat ie dus niet zomaar de dvd op zich kunnen converteren maar de verschillende media die je op de dvd laat staan. En die moet ie dan naar standaarden converteren.

Dus als je dvdshrink gebruikt: haal dan alleen extra's en ondertitels eraf als er echt megaveel of megalange extra's op de dvd staan. Anders laat je die er best opstaan, wonder boven wonder gaat dat toch een betere kwaliteit geven dat dat je ze eraf gooit.

Klopt weer eens helemaal niets van, gewoon met re-author weghalen wat je niet nodig hebt werkt echt het allerbeste!
 
Als er veel extra's en ondertitels en talen opstaan die je niet nodig hebt werkt dat inderdaad het beste.

Maar ik heb eens gehad dat ik daardoor de film niet meer op DVD5 kreeg. En als ik de disc in z'n geheel liet zonder extra's te verwijderen kon hij het wel gewoon naar een DVD5 converteren.

Als hij alles 'mag' converteren kan hij ook gewoon alles converteren en hoeft hij zich verder niets aan te trekken. Als je er dingen gaat uit gooien moet ie alles herbekijken en kan hij vaak niet op dezelfde manier converteren.
Zelfs al krijg je de disc wel op een DVD5 als je de extra's hebt verwijdert, indien er vrij weinig extra's op de dvd's staan is de kans groot dat de kwaliteit slechter zal zijn dan dat je de extra's er had laten opstaan (omdat ie nog een stapje lager moet gaan).

Bij films waar je de hele making of op hebt staan etc... kan je dat natuurlijk wel doen, want dan gaat het wel een verschil maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan