Netwerk probleem (Alleen lokaal toegang).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaannn

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
6
Hallo,

Afgelopen vrijdag deed plotseling mijn internet en vaste telefoon het niet meer. Omdat ik het weekend weg was heb ik op maandag de helpdesk van mijn internet-provider (tele2) gebeld. Ik kreeg hier vage antwoorden (Ik moest draadjes omwisselen in the telefoon-aansluiting terwijl alles eerst wel gewoon werkte) en werd eigenlijk een beetje afgescheept.
Toen ik de volgende dag weer belde kreeg ik te horen dat er waarschijnlijk een storing in de wijkcentrale zat, de technische dienst zou het repareren.

Vandaag dacht ik dat het gerepareerd was (Mijn telefoon werkt weer), op mijn router branden alle lampjes weer groen.
Helaas toen ik mijn computers aanzette werkte het nog steeds niet. Mijn PC geeft aan dat ik alleen lokaal verbinding heb. Als ik bij de netwerkcentrale op 'probleem vaststellen' klik krijg ik: "Deze computer heeft geen of beperkte verbindingsmogelijkheden, u hebt mogelijk geen toegang tot internet of sommige netwerkbronnen".
Als mogelijke oplossingen geeft hij: De router resetten, automatisch nieuwe instellingen ophalen of Lan-verbinding opnieuw instellen.
Geen van deze 3 werkt.


In de tijd dat mijn internet eruit lag gebruikte ik mijn mobiele telefoon als modem. Misschien veroorzaken nieuwe instellingen dit het probleem?

Ik gebruik windows Vista en XP, maar op geen van beide werkt het.
Ik heb een Davolink DV-201AMR modem.

Ik heb geprobeert mijn router te resetten met de INIT knop en door de stroom eraf te halen.
Ik heb mijn firewall uitgezet.
Ik heb mijn splitter uit mijn systeem gehaald etc.


Mijn netwerk is niet helemaal standaard (wel gedaan door een monteur), ik heb daarom even een plaatje gemaakt om dit te illustreren:



In woorden: In mijn telefoonaansluiting komen 4 draden binnen: Een rode en een blauwe (zinvol) en een oranje en een witte (nutteloos). De oranje en de witte zijn niet op iets werkends aangesloten.
De blauwe en de rode lopen in een kabel naar een splitter, vanwaar het signaal naar de modem gaat.
Dan loopt vanuit de modem (het tel.1 slot) een andere oranje + witte kabel naar mijn telefoonaansluiting. Die zijn daarop aangesloten en die staat via een varkenssnuit stekker in verbinding met mijn telefoon.
Ook loopt vanuit de modem (Het Lan 1 slot) een kabel naar de eerste verdieping, waar het signaal door een splitter gaat naar mijn drie computers.

Ik vraag me af of de fout bij mij zit, want dit is de opstelling die altijd al werkte.
Weet iemand hier wat er fout is of wat ik kan doen om het op te lossen?

Elk antwoord wordt op prijs gesteld!
Alvast bedankt,
Sebastiaan.
 
Krijg je bij tele2 een CD rom om als je de eerste keer je internetverbinding in moet stellen.

Probeer dit dan nog eens.
 
Krijg je bij tele2 een CD rom om als je de eerste keer je internetverbinding in moet stellen.

Probeer dit dan nog eens.

Nee, zo'n cd kreeg ik niet.
Ik hoefde nooit software te installeren voordat ik het internet kon gebruiken, het is gewoon een kwestie van lan-kabeltje erin en er is verbinding.


Ik krijg geen gateway toegewezen als ik ipconfig intyp op CMD. Weet iemand hoe dit kan?
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even dit: In je verhaal zeg je steeds dat je de router hebt gereset.
Op mijn vraag of je het modem hebt gereset zeg je ja.
Ik zie dat niet in je topic vraag terug, dus nogmaals, heb je deze gereset ?
 
Toch nog even dit: In je verhaal zeg je steeds dat je de router hebt gereset.
Op mijn vraag of je het modem hebt gereset zeg je ja.
Ik zie dat niet in je topic vraag terug, dus nogmaals, heb je deze gereset ?

Ja maar ik heb denk ik geen modem. =| waar zou die moeten zitten?
Als je in mijn schema kijkt, wat is dan de modem?

Sorry, ik heb er niet echt veel verstand van :p.
Dankjewel voor je hulp :thumb:.
 
Elke internet verbinding komt binnen op een modem.
Het is het eerste elektrische apparaat wat je tegenkomt vanaf de telefoonaansluiting in bijvoorbeeld de meterkast.
Daarvoor kan er een splitter zitten.
De meeste modems hebben tegenwoordig een router aan boord.
Vanaf in jouw tekening ga je vanaf een router naar een splitter en daarna naar verschillende PC's

Wat is die splitter ? Is dat een Switch of Hub ???
 
Elke internet verbinding komt binnen op een modem.
Het is het eerste elektrische apparaat wat je tegenkomt vanaf de telefoonaansluiting in bijvoorbeeld de meterkast.
Daarvoor kan er een splitter zitten.
De meeste modems hebben tegenwoordig een router aan boord.
Vanaf in jouw tekening ga je vanaf een router naar een splitter en daarna naar verschillende PC's

Wat is die splitter ? Is dat een Switch of Hub ???

Dan ben ik er zeker van dat die 'router' op mijn tekening een modem is. En die heb ik gereset.

En die tweede 'splitter' is eigenlijk een switch.
 
Opgelost

Hey Loonytune, bedankt voor je hulp maar mijn probleem is opgelost.
Ik had de kabel van mijn modem naar boven aangesloten op lan1, en nu blijkt dat lan1 en lan2 voor de TV-decoder zijn en lan 3 en 4 voor het internet.

Dus even veranderd, and alles werkt weer.
Prettig weekend!
Sebastiaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan